۱۷ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 30753077
T T
۰ نفر

اصفهان- امام جمعه اصفهان با بيان اينكه مهمترين و اساسي‌ترين ركن يك دستگاه اجرايي هسته گزينش آن است، گفت: مسووليت سنگين اين بخش، گزينش افرادي است كه لايق، متعهد، وفادار به حكومت و امانت دار در گفتار باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله 'سید یوسف طباطبایی نژاد' این سخنان را در جمع گزینشگران هسته گزینش دستگاه‌های استان كه به مناسبت سالگرد دستور امام(ره)برای تشكیل هسته گزینش برگزار شده بود، بیان كرد.

وی با تاكید بر اینكه افراد منتخب از سوی هسته های گزینش باید اهل صدق، وفادار به ولایت مطلقه فقیه و نظام جمهوری اسلامی باشند، افزود: مساله گزینش مهمترین كار است و در هر كاری ركن اساسی در انتخاب نیروی انسانی است.

وی با بیان اینكه در بسیاری از ادارات افرادی متعهد هستند كه با حداقل امكانات موجود بیشترین كارایی را دارند، خاطرنشان كرد: تاریخ نشان داده كه اهمیت نیروی انسانی به حدی است كه گاهی سر منشا تغییر و تحولات بزرگ شده است.

امام جمعه اصفهان تصریح كرد: مهمترین و اساسی‌ترین بخش نیروی انسانی در یك مجموعه انتخاب افرادی است كه اهل طمع و ترس نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به تربیت اسلامی در دانشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: بسیاری از توطئه‌های دشمن از جمله جدایی حوزه و دانشگاه از همین اموری است كه دشمنان بر روی آن كار می‌كنند تا دانشجویان متدین در دانشگاه‌ها كاهش پیدا كنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینكه سخن حق و دین‌داری از خصوصیات یك كارمند متدین است، یادآور شد: هرچند دین‌داری افراد خوب است اما مبادا در گزینش از سر دلسوزی افرادی انتخاب شوند كه كار آمد نباشند.

وی با تاكید براینكه افراد قوی باید برای دستگاههای اجرایی كشور انتخاب شوند، گفت: در گزینش افراد خبره و كارشناس باید انتخاب شوند كه علاوه بر تخصص در كار اهل تقوا، صدق و وفاداری باشند.

امام جمعه اصفهان انتخاب نیروی انسانی را مهم‌ترین وظیفه در دست هسته گزینش دانست و گفت: افراد منتخب گزینش باید دغدغه مردم داشته و كار را برای رضای خداوند و خدمت به خلق انجام دهند.

امام جمعه اصفهان به نقلی از مرحوم 'سید محمدحسین علامه طباطبایی' در مورد شرایطی كه هر مسلمان برگزیده و اسوه باید داشته باشد پرداخت و بیان داشت: هر مسلمانی باید اهل ذكر و نیایش و صدق و وفا در امور خود باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به دو خصلت بارز دیگر افراد مورد گزینش اشاره كرد و گفت: علاوه بر تقوا و پرهیزگاری باید هر فردی عدالت اسلامی را رعایت كند و در عمل و گفتار و كردار صداقت داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینكه گزینش مرحله نخست پذیرش افراد را بر عهده دارد، اظهار داشت: تایید صلاحیت اولیه با گزینش و ادامه روند این صلاحیت بر عهده سایر دستگاه‌های نظارتی و حراستی است.

وی با بیان اینكه با واگذاری صلاحیت به گزینش كار این نهاد بسیار سنگین و بدنبال آن مشكلاتی بروز می‌كند، افزود: گزینش مسوول پیدا كردن نیرو نیست و فقط معرفی و تایید صلاحیت اولیه را بر عهده دارد.

امام جمعه اصفهان به حراست به عنوان دیگر دستگاه نظارتی اشاره كرد و گفت: حراست در طول سالهای كاری یك كارمند را كنترل می كند و تشخیص می‌دهد كه این افراد برای ادامه كار خوب هستند یا نه.

وی ادامه داد: حراست ادامه دهنده تایید صلاحیت اولیه گزینش است و لیاقت افراد را سنجیده و ارتقای درجه را از همین طریق برای افراد لایق صادر می كند كه این امر دلیل بر نقص در هسته گزینش نیست.

90/1011