۱۵ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۴۰
کد خبر: 30750597
T T
۰ نفر

اردبيل- استاندار اردبيل گفت: داوطلبين سلامت در حوزه آگاهي بخشي به اقشار مختلف جامعه و اجراي طرح ها و برنامه هاي حوزه سلامت و بهداشت نقش مهم و موثري دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید حسین صابری روز پنجشنبه در مراسم تحلیل از داوطلبان سلامت با اشاره به اهمیت نقش آگاهی در تامین سلامت جامعه افزود: برای موفقیت در امر بهداشت پس از تعیین سیاست ها، سرمایه گذاری و تامین نیروی انسانی متخصص، باید با اقشار مختلف جامعه به خوبی ارتباط برقرار كر و این وظیفه در حال حاضر بر عهده داوطلبین سلامت است.

وی : با بیان اینكه بخش عمده حوزه درمان به بخش خصوصی واگذار شده افزود: مسئله تامین و عمئمی كردن بهداشت همچنان بر عهده دولت است ولی دولت با داشتن تمام امكانات مالی و نیروی انسانی به تنهایی قادر به پاسخگویی در این حوزه نیست .

وی اضافه كرد : مردم و رسانه های ارتباط جمعی برای آگاهی بخشی در امر بهداشت و سلامت در جامعه وظیفه مهمی بر عهده دارند و رابطین بهداشت و داوطلبان سلامت بعنوان پل ارتباطی بین برنامه های دولت و جامعه در این امر نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

صابری یكی از مهمترین معضلات حوزه سلامت در ایران را موضوع اعتیاد دانست و بیان كرد: اعتیاد یكی از خطرناكترین توطئه های استكبار است كه اگر در جهت مقابله با آن حركت نكنیم، بزودی بخش عمده ای از نیروهای مستعد كشور یعنی جوانان را از چرخه تولید خارج خواهد كرد.

وی مهمترین راه مقابله با معضل اعتیاد را پیشگیری از طریق آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: پیشگیری و آگاهی بخشی محقق نخواهد شد مگر با همكاری رابطین بهداشت كه می توانند با فعالیت ها یمنظم و موثر خود پیام ها و برنامه ها را از متولیان و مسئولان ذیربط به خانواده ها منتقل كنند.

8123/530