۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۲۹
کد خبر: 30744537
T T
۰ نفر

چابهار- موشك ساحل به دريا با برد بلند 'قادر' امروز (دوشنبه) و دقايقي پيش در رزمايش دريايي ' ولايت 90 ' براي نخستين بار با موفقيت شليك شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عمومی رزمایش دریایی ولایت 90، این دستاورد متخصصان توانمند ایرانی همزمان با آخرین روز از مرحله 'قدرت' رزمایش دریایی 'ولایت 90' نیروی دریایی ارتش در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

سخنگوی رزمایش ولایت 90 درجمع خبرنگاران اظهارداشت:این موشك توسط متخصصان داخلی طراحی شده است توانست با موفقیت اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار دهد و آنها را منهدم كند.

انبوه موشك های ساحل به دریای برد بلند قادر اخیرا در مراسمی با حضور سردار سرتیپ ' احمد وحیدی' وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحویل نیروی دریایی ارتش شده بود.

امیر دریادار دوم ' سید محمود موسوی ' اظهارداشت : سامانه فوق پیشرفته و خود اتكای 'قادر ' در بخش های رادار ،ماهواره، میزان دقت در انهدام اهداف و میزان برد ، مسافت و مكانیزم های هوشمند ضد رهگیری و اختلال در هدایت مسیر در مقایسه با نسل قبل از خود ارتقاء یافته است.

وی خاطرنشان كرد: موشك برد كوتاه'نصر'نیز تا ساعاتی دیگر به سوی اهداف از پیش تعیین شده شلیك می شوند.

امردریادار دوم موسوی اضافه كرد : امروز یك فروند موشك سطح به سطح 'نور' نیز از یگان شناور در دریا در منطقه عمومی رزمایش شلیك می شود.

وی اظهارداشت: سامانه فوق پیشرفته نور نسبت به نسل قبلی خود در بخش سیستم های ضد راداری ،تعقیب هدف، هدایت و كنترل و ضد جنگال ارتقاء یافته و براحتی پس از یافتن هدف مورد نظر می تواند آن را رهگیری كرده و مورد اصابت قرار دهد.

رزمایش 'ولایت 90' نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از روز شنبه سوم دی‌ماه در آب های خلیج فارس و دریای عمان آغاز شده است.

سیام**7378**1478** 2026