۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۵۱
کد خبر: 30744132
T T
۰ نفر

استاندار قم گفت : روند سنتي دفع آلاينده هاي زيست محيطي به ويژه پسماندهاي شهري، تهديدات و خطرات و آلودگي هاي زيادي را به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور روز یكشنبه در نشستی با قائم مقام سازمان محیط زیست كشور طی سخنانی افزود: بكار گیری شیوه ها و تجهیزات پیشرفته و نوین در مسائل مختلف محیط زیست از جمله جمع آوری و بازیافت پسماندها ی شهری امری مهم و ضروری است .

استاندار قم با اشاره به اهمیت تصفیه و بازیافت آب به دلیل كمبود منابع آبی كشور گفت: باید طرح ها و پروژه های این بخش كه در شرایط فعلی برای كشور بسیار مهم و ضروری است، با كمك ها و تسهیلات ویژه دولت و جلب مشاركت بخش خصوصی در كشور اجرایی شود.

وی ، حفظ و صیانت از محیط زیست را یكی از دغدغه های جدی عصر كنونی دانست و گفت: غفلت از مسائل زیست محیطی عواقب و پیامدهای جبران ناپذیری را برای جوامع بشری در پی خواهد داشت.



موسی پور اضافه كرد:،در اهمیت محیط زیست و نقش بارز آن در زندگی انسان هیچ شك و تریددی نیست و در واقع همه تلاش ها و كوشش های بشر در عرصه های مختلف بدون توجه به مسائل و مؤلفه های زیست محیطی بی اثر خواهد بود.

وی به اهمیت محیط زیست در اسلام اشاره و تصریح كرد: موضوع محیط زیست از جمله مباحث مورد تاكید در آموزه های دینی بوده و در آیات و روایات زیادی به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و نیز مجازات و عواقب آلوده كنندگان و مخربین آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور با اشاره به بحران های ناشی از آلایندگی های زیست محیطی در كشورهای صنعتی، خاطرنشان كرد: این كشورها پس از پی بردن به عواقب فاجعه بار اقدامات تخریبی خود در حوزه زیست محیطی به سرعت دست به كار شده و با چاره اندیشی و تدابیر لازم از تخریب بیشتر محیط و اثار و پیامدهای سوء آن پیشگیری كردند.

وی با بیان این كه مسائل زیست محیطی در كشورهای در حال توسعه كمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: جایگاه خاص قم و نیز اولویت های توسعه استان در بخش های صنعتی و گردشگری مذهبی می طلبد كه مسائل زیست محیطی به صورت ویژه در آن مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با تاكید بر ضرورت توجه جدی به مسائل زیست محیطی استان قم و لزوم همكاری محیط زیست در كمك به توسعه و عمران قم، بیان داشت: برنامه ها و سیاست های حوزه محیط زیست و روند توسعه و عمران استان قم باید در قالب همكاری و تعامل سازنده جریان یابد و همزمان با رعایت قوانین و مقررات و سیاست های زیست محیطی شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.

در ابتدای این دیدار دكتر علی محمد شاعری قائم مقام سازمان محیط زیست كشور گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این سازمان در زمینه حفظ محیط زیست ارائه كرد.

در این جلسه دكتر ركنی به عنوان مدیركل جدید محیط زیست استان معرفی و از خدمات و تلاش های آقای نجیمی در طول تصدی این مسؤلیت تشكر قدردانی شد.

8146 /556