۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 30743446
T T
۰ نفر

رشت - معاون سياسي امنيتي استاندار گيلان گفت: ريشه كني بيسوادي، نهضتي است كه همه بايد براي آن تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'غلامعلی رضوانی' روز یكشنبه در همایش خادمان سوادآموزی استان گیلان در پژوهشگاه معلم ناحیه یك رشت، افزود: امروزه اهمیت سوادآموزی بر كسی پوشیده نیست و تمام قشرهای مختلف مردم باید در این خصوص مسوولان را كمك كنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس بیان داشت: مردم ایران اسلامی با حضور باشكوه و گسترده خود در انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند ماه امسال بار دیگر دشمنان ایران اسلامی را مایوس خواهند كرد.

رضوانی یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد درصد مشاركت مردم در این دوره از انتخابات مجلس در كل كشور و گیلان نسبت به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد.

مدیركل آموزش و پرورش گیلان نیز در ادامه این همایش گفت: در اهمیت سوادآموزی همین بس كه نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 58 تشكیل شد.

'ایوب نجف زاه' با اشاره به موفقیت های نهضت سوادآموزی در امر باسوادی اضافه كرد: سوادآموزی در ایران در برنامه های خود برای ریشه كنی گروه هدف سوادآموزی در جهان سرآمد بوده و حرف اول را می زند.

وی با بیان فعالیت های نهضت سوادآموزی از زمان تشكیل تاكنون برای آموزش سواد بیسوادان اظهار داشت: تلاشگران عرصه نهضت سوادآموزی در فرمان امام (ره) بی تفاوت نبوده بلكه نهایت سعی و تلاش خود را برای ریشه كنی بیسوادی به كار گرفتند.

مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان كرد: بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش در بخش نهضت سوادآموی باید به جایی برسیم كه یك فرد بیسواد در كشور نداشته باشیم.

وی با تاكید بر این كه برای ریشه كنی بیسوادی به عزم و همكاری همه جانبه نیاز است، تصریح كرد: همه ما بایستی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بیسوادی در كشور تلاش كنیم.

وی از روسای ادارات آموزش و پرورش گیلان و روسای نهضت سوادآموزی خواست تا با همكاری و تعامل بیشتر در راستای سیاست های وزارت آموزش و پرورش در زمینه ریشه كنی بیسوادی گام بردارند و بیش از گذشته همكاری داشته باشند.

نجف زاده به روسای ادارات آموزش و پرورش تاكید كرد كه هیچ مشكل و موانعی در بخش نهضت سوادآموزی در استان گیلان نباید باقی بماند.

به مناسبت سالروز تشكیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در هفتم دی ماه 1358 مراسمی با عنوان همایش خادمان سوادآموزی از سوی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزار شد.

در این همایش یك روزه؛ رؤسای ادارات آموزش و پرورش، رؤسای ادارات، مسوولان پی گیری، خانواده شهدا، پیشكسوتان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گیلان حضور داشتند. ك/2.

7286/ 603