گرگان - جانشين مجتمع دانشگاهي امام حسين (ع) گفت: مردم با حضور در حماسه بزرگ 9 دي، پاسخي قاطع و دندان شكني به طرح ها و توظئه هاي دشمنان دادند.

به گزارش ایرنا، سردار دكتر 'ناصر شعبانی' عصر جمعه در مراسم گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی در محل مسجد جامع گرگان افزود: این حركت مردمی، مسیر جریان فتنه را عوض كرد و پیروزی و حماسه بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

به گفته وی، دشمن و فتنه گران می خواستند، انتخابات سی و دوم، 40 میلیون رای و 86 درصد حضور را كمرنگ جلوه دهند و به همین دلیل به مقدسات و ائمه در روز عاشورا توهین كردند، اما مردم ایران به خوبی جواب آنان را در 9 دی 1388 دادند.

وی تصریح كرد: فتنه گران، جوانان این مرز و بوم را در حالی كه كشور در اوج قله های ثبات بود، به كف خیابان ها ریختند، سناریو طراحی و برنامه ریزی كردند، سنگ زدند، اموال عمومی و خصوصی را به آتش كشیدند و میلیاردها ریال خسارت فقط به تهران زدند.

وی ادامه داد: اگر جریان فاسد فتنه به ظاهر تمام شد، اما بعد از آن جریان انحرافی به وجود آمد، امام راحل چه خوب، عصر ما و نسل ما را نسبت به مسائل و حوادث اطرافمان روشن و بیدار كردند و راهنماهای لازم را ارائه دادند و مقام معظم رهبری در اول فروردین ماه 1388 در مشهد مقدس، ایجاد فتنه و دشمن تراشی و اخلال در انتخابات را از سوی دشمن، گوشزد و رهنمون كرده بودند.

شعباتی در ادامه گفت: در حوادث ضد انقلابی، اغتشاشگران و فتنه گران كه اوضاع عوض شده بود، آنان با 4 عنصر نظامی و سفارتخانه های كشورهای بیگانه، در ارتباط بودند، كه عوامل ارتباط همه شناسائی شدند.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) افزود: امروز باید از برخی ها پرسید، چرا ساكت نشسته اید و غبار فتنه بر روی سرتان است، آنان اگر هم در زمان امام خسین (ع) بودند، حادثه كربلا را یك دعوای خانوادگی می دانستند و خود را دخالت نمی دادند، اما 9 دی 88 پاسخی قاطع به بی حرمتی ها و افكار این گروهها و اقشار بود.

به گفته شعبانی، مقام معظم رهبری حتی در روز عید فطر اعلام كردند كه انتخابات یك نظام، بسیار ارزشمند و فرصت است، اما عده ای سعی دارند با كمرنگ جلوه دادن حضور و به چالش كشیدن فضای انتخاباتی و یا حتی ایجاد فضای امنیتی، انتخابات را طور دیگر جلوه دهند.

وی اظهار داشت: این بیانات رهبری نشان می دهد، كه معظم له به خوبی از بالا و دیده بان كشور، بر همه چیز و اوضاع و احوال مسلط هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم، گفت: هنوز عده ای از این افراد، عده ای را فرستاده اند تا با این كه می دانند، رد صلاحیت می شوند، ثبت نام كنند، تا از رد صلاحیت ها، به نفع برنامه های خود، كارهایشان را پیش ببرند، اما ما باید حواسمان بیش از پیش جمع باشد.

سردار شعبانی خاطرنشان كرد: آنان، شاید كاندیداهای انحراف، فتنه، حتی پژاك و منافقین هم معرفی نكنند و خواهان مشاركت حداقلی باشند و هر روز مساله تقلب را مطرح می كنند و از مجامع بین المللی خواهان حضور و نظارت بر این انتخابات را برای به اصطلاح صیانت از آراء دارند.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) با اشاره به برخی برنامه های دشمنان و فتنه گران برای انتخابات آتی گفت: رهبر انقلاب اسلامی به عنوان قدرت برتر بعد از انتخابات 88، 93 سخنرانی نمودند و نگذاشتند كه كسی در جبهه عمرسعد باقی بماند و مسائل را روشن كردند و بارها اظهار داشتند كه گناه بزرگ فتنه گران این است كه دشمن را بزرگ می كنند و احساسات دشمنان را جریحه دار می نمایند.

وی سپس به نشاندن هواپیمای فوق مدرن و مجهز جاسوسی آمریكا توسط متخصصین جوان ایرانی اشاره كرد و زوایای جدید از این دستاورد مهم را تصریح نمود.

مراسم بزرگداشت، سالروز 9 دی، امروز در سراسر استان گلستان براساس برنامه زمان بندی شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد.

این مراسم در گرگان با حضور اقشار و گروه های مختلف مردمی در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

7467/579