مشهد- رييس ديوان عالي كشور گفت: بايد با بهره گيري از ابزار رسانه جايگاه طب و قضا به طور موثر در جامعه تبيين شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'احمد محسنی گركانی' روز جمعه در مراسم پایانی سومین همایش سراسری طب و قضا در مشهد با اشاره به سطح بالای معنوی و علمی این همایش و مقاله ها و مطالب ارایه شده در آن افزود: رسانه های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما با تشریح و تبیین دستاوردهای این همایش در نهادینه كردن مطالب آن در جامعه تلاش كنند.

وی افزود: توجه و پیگیری بیشتر رسانه‌ها و دست اندركاران علم طب و قضا برای تنویر افكار عمومی در زمینه نتایج حاصل از این همایش از طریق اطلاع رسانی موثر و ضروری است.

وی در باره اهمیت و جایگاه برگزاری اینگونه همایش ها افزود: سلامتی مرهون خدمات پزشكی است و علم قضا هم یكی از ‌شاخه‌ های بسیار مهم دینی و مذهبی ما است كه ریشه در قرآن داشته و خداوند انبیای خود را مأمور چنین اموری كرده است.

او گفت: برگزاری همایش طب و قضا و پیوند میان این دو مقوله مهم از جایگاه خاصی برخوردار است و باید مورد عنایت مسوولان ذیربط قرار بگیرد.

آیت الله محسنی گركانی افزود: مردم برای رفع مشكلات و اختلافات جسمانی و پزشكی به طبیبان و پزشكان نیازداشته و برای رفع و حل مشكلات قانونی و حقوقی نیز به قضات نیاز دارند و دارندگان این دو علم باید در كنار هم برای رفع نیاز و مشكلات مردم به تشریك مساعی و مبادله اطلاعات و مسائل مربوط به حوزه خود بپردازند.

سومین همایش سراسری طب و قضا در محورهای مرگ مغزی، زندگی نباتی و خسارات مازاد بر دیه به مدت سه روز با حضور مسوولان، دست اندركاران و صاحبنظران پزشكی قانونی و دستگاه قضایی كشور در مشهد برگزار شد.

از مجموع بیش از یكصد مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش 25 مقاله در مدت برگزاری آن و در قالب كارگاههای تخصصی ارایه و یكصد مقاله هم در كتابچه خلاصه مقاله ها چاپ شد. /2

7490/ 664