۹ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 30740109
T T
۰ نفر

زنجان - امام جمعه شهرستان ابهر، 9 دي را روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت دانست و گفت: 9 دي نشان دهنده پيوند جدا نشدني هويت نظام اسلامي با عاشورا است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'جعفر رحیمی' در خطبه های نماز جمعه این هفته ابهر، با بیان این مطلب افزود: خلق حماسه بزرگ و ماندگار نهم دی ماه با حضور و خروش انقلابی 10 میلیونی ملت با غیرت در سراسر كشور، ماهیت حقیقی نظام اسلامی را بار دیگر به نمایش گذاشت.

وی، یادآورشد: ایرانیان یك بار دیگر در این روز به جهانیان این پیام را دادند كه اسلام ،فلسفه وجودی ایران بوده و ایرانی به بركت اسلام حركت می كند.

حجت الاسلام رحیمی، 9 دی را روز غلبه حزب الله بر جنود شیطان نامید و اظهار كرد:ملت ایران در این روز نشان دادند كه اسلام قرآن، امام حسین (ع) عاشورا و ولایت فقیه، هویت ایرانی را تشكیل داده و هرگز اهانت به این هویت ارزشمند را بر نمی تابند.

امام جمعه شهرستان ابهر، 9 دی را روز خروش ملت ایران و اشكار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شكنی های فتنه گران و وابستگان به مستكبران دانست و گفت: این روز نه بزرگ ملت غیور ایران به سران فتنه و آری آنان به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمانهای والای حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب است.

وی، خاطر نشان كرد: در این روز ملت سراپا متحد ایران با خروش یكپارچه خود تیر خلاصی به سران فتنه را شلیك و پشت نا مبارك این فتنه را به خاك مالیدند.

حجت الاسلام رحیمی، با بیان اینكه 9 دی 88 مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران را بار دیگر با جهانیان اعلام كرد، افزود: مردم ایران در این روز نشان دادند كه همچنان با بصیرت هستند و باتبعیت از رهبری هرگز در گرد و غبار فتنه راه مستقیم را گم نكرده و همواره برای پاسداری از ارزشهای این نظام آماده و جان در كف در صحنه حضور دارند.

امام جمعه شهرستان ابهر، حماسه 9 دی را موجب تحقق فرموده گرانبار امام راحل مبنی بر اینكه 'پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملكت شما آسیب نرسد' دانست و یادآورشد: ملت ایران در این روز به خوبی تبعیت و پیروی محض خود از رهبری را به نمایش گذشته و وفاداری خود به آرمانهای انقلاب را به جهانیان ثابت كردند.

7319/522