۸ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 30739026
T T
۰ نفر

كرمان - رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: براي امروز ما بصيرت قوي ترين سلاح پايداري، مقاومت و قدرت ما در عرصه جهاني است.

به گزارش ایرنا، 'مصطفی پورمحمدی' روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر كرمان افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از قدرت پایداری ملت ما و منطق ما ترس دارند كه به ما حمله نمی كنند زیرا ملت را بر مواضع و باورهای خود استوار می دانند.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، افزود: اگر انتقاد، اشكال و نقاط ضعف بسیاری در كشور وجود دارد، كه هست، اما ملت ما به یك باور و اعتبار ناب رسیده و به این دلایل دست از پیروی از ولایت فقیه بر نمی دارند.

وی به حضور حماسی مردم در 9 دی ماه سال 88 اشاره كرد و گفت: پیام ملت ایران در این روز این بود كه با فتنه و فتنه گر و مفسد می جنگیم.

وی اظهار داشت: مردم در 9 دیماه سال 88 آمدند و گفتند كه انتقاد و اشكال در كشور ما وجود دارد اما ما در هر حال پای دین عاشورایی، پیامدها و شاخص های دین ایستاده ایم.

پورمحمدی، خاطرنشان كرد: مردم در 9 دی به افرادی كه در كشور رقابت سیاسی انجام می دادند، گفتند كه شاید حرف شما درست باشد اما با زیرپاگذاشتن حقایق جامعه، اتكا به دشمنان نظام و مخدوش كردن نظم اجتماعی دیگر حق با شما نیست.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، افزود: مردم در 9 دی بیان كردند كه اگر قرار باشد در جامعه ای جایگاه رهبر انقلاب مختل شود، اشتباه و باطل بزرگی را در كنار ادعای خود قرار داده اید.

وی گفت: مردم در 9 دی ثابت كردند كه معتقد به دین خود هستیم و از نایب امام حسین (ع) به عنوان ولی فقیه زمان پیروی می كنیم.

پور محمدی، ادامه داد: اگر ما با مخدوش كردن مرزها، حرمت جایگاه ولایت و امامت را به عنوان بالاترین شان اجتماعی و دینی رعایت نكردیم، زمانی فرا می رسد كه می بینیم در روز عاشورا حرمت امام حسین (ع) و روز عاشورا را نگه نداشته ایم.

وی خاطرنشان كرد: بی توجهی ها، تسلیم دشمن شدن ها، دلخوش كردن به دشمنان، تفكیك نكردن مرزهای دشمن با خود، باعث شكست حرمت عاشورا و امام حسین (ع) می شود.

وی به دیگر پیام 9 دی اشاره كرد و گفت: مردم در این روز نشان دادند كه خواهان نظامی ناب، سالم، بر اساس امر و فرمان ولایت و امام حسینی، به دور از بلوا و بدون فساد و انحراف می خواهند.

پورمحمدی، افزود: 9 دی همچنین ثابت كرد كه ایستادگی، مقاومت بر دینداری و حفظ معیارهای دینداری سرمایه ملت ماست.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، در ادامه گفت: پایه های دین نه با تقلید، اطاعت و عبادت بلكه با عقل و عقلانیت باید شكل گیرد و به همین دلیل پر استعمال ترین واژه ها در قرآن كریم تعقل، تفكر، تدبر و تامل است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با قدرت منطق، گفت و گو، استدلال و قدرت بیان امروز به اینجا رسیده، دنیا را به چالش كشیده و از ما نگران است.

پورمحمدی، اظهار داشت: قدرت های علمی، اقتصادی، نظامی، سیاسی و تبلیغی كشور ما در جهان، جهانیان را نگران نكرده زیرا هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیاری داریم، بلكه این منطق ایران دنیا را به چالش كشیده است.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، بیان كرد: قوت انقلاب اسلامی ایران قوت منطق آن است و به گفته خود غربی ها نگرانی آنها از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیست بلكه نگرانی آنها از این است كه ایران سلاح هسته ای داشته باشد اما از آن استفاده نكند.

وی ادامه داد: امروز در دنیا منطق در خدمت صاحبان ثروت و قدرت است اما منطق جمهوری اسلامی ایران از این بابت برای دشمنان نگران كننده است كه دین بر منابع ثروت و قدرت مسلط است.

پورمحمدی، با بیان اینكه حمله آمریكا به عراق بر اساس منطق قدرت و ثروت بود، اظهار داشت: جنبش وال استریت به دلیل هزینه های بسیاری كه آمریكا در جنگ عراق داشت و منجر به كشته و زخمی شدن سربازان نظامی آمریكا شد، به وجود آمد.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، افزود: بر اساس اعلام رسمی واتیكان در سال جاری میلادی تعداد مسلمانان جهان هشت تا 10 میلیون نفر بیش از مسیحیان شدند و این به دلیل منطق جاذبه دین و اسلام است.



*** جلوگیری از فعالیت حزب و گروه فتنه گران بزرگترین مجازات برای آنهاست/

پورمحمدی، در مورد آخرین وضعیت فتنه گران هم گفت: عده ای از فتنه گران فرار كردند و به آن گروه حامیان خود در خارج از این مرزها پیوستند.

وی ادامه داد: عده ای از فتنه گران نیز مشمول احكامی قضایی شدند و عده ای دیگر هنوز در بیرون صحبت هایی را به صورت به نعل و به میخ زدن بیان می كنند.

پورمحمدی، اظهار داشت: بر اساس منطق نظام جمهوری اسلامی ایران باید فضای گفت و گو را تحمل كرد و نمی توان با افرادی كه گهگاه صحبت هایی را مطرح می كنند، برخورد انجام شود.

وی افزود: دادگاه به برخی از فتنه گران حكم مستقیم برای مجازات نداده است اما به دلیل بیانیه صادر كردن این افراد و پهلو به دشمن دادن، نظام تصمیم گرفت یكسری اقدامات پیشگیرانه در رابطه با این افراد انجام دهد.

رییس سازمان بازرسی كل كشور با اشاره به اینكه هر جرمی، مجازات خود را دارد، گفت: مجازات برخی جرم ها از جنس قهریه و زندان نیست بلكه گرفتن رسانه از افراد و جلوگیری از فعالیت حزب و گروه آنها، بزرگترین مجازات برای آنها محسوب می شود.



*** اختلاس مالی اخیر شوك بزرگی به نظام اداری و اقتصادی كشور بود /

رییس سازمان بازرسی كل كشور با اشاره به اینكه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اخیر در كشور شوك بزرگی به نظام اداری و اقتصادی وارد كرد، افزود: بحث مبارزه با فساد با حرف و شعار به جایی نمی رسد.

وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای سالم سازی نظام اداری و اقتصادی باید اتفاق بیفتد و همه مسائل و عملكرد مسوولان به صورت شفاف و قانونمند در معرض دید مردم قرار گیرد.

پورمحمدی، با تاكید بر اینكه باید دغدغه فساد اقتصادی را داشته باشیم، اظهار داشت: مطرح شدن دولت الكترونیك و پرهیز از استفاده كردن از نظام سنتی در دستگاههای مختلف به همین دلیل مطرح شد.

وی بیان كرد: اگر زیرساختهای لازم در این رابطه فراهم نشود هر چقدر نیز افراد را زندان و مجازات كنیم، باز از تكرار نشدن فساد اقتصادی مطمئن نیستیم.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، گفت: در راستای جلوگیری از فساد اقتصادی برخی قوانین را تصویب و تكمیل كردیم و سامانه نظارت را ایجاد و گسترش دادیم.

پورمحمدی، اظهار داشت: امیدواریم این شوك بزرگ، همه ما را به هوش آورده باشد تا به اصلاح نظام بانكی و اقتصادی كمك بیشتری كنیم.

وی با اشاره به اینكه كم كاری های همه ما منجر به بروز این اختلاس بزرگ شد، ادامه داد: هیچ كس و به ویژه نظام اداری ما نباید خود را در این قضیه مبرا بداند.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، با بیان اینكه دزدی عوامل بسیاری دارد، گفت: همه ما باید نگران این مسئله باشیم كه چه عواملی در بروز این حادثه نقش داشته است.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی كل كشور به دنبال دزد گرفتن نیست بلكه ما روند امور را چك می كنیم و بر اساس نظارت ها تذكرات لازم را می دهیم.

پورمحمدی، در مورد این پرونده اختلاس بزرگ اخیر در كشور، خاطرنشان كرد: این گروه با راه اندازی خریدها و پیمان های بسیار، 60 بنگاه اقتصادی راه اندازی كرده بود و در مجموع حدود 18 هزار نفر در این مجموعه مشغول به كار بودند.

وی اظهار داشت: این افراد منابع مالی نداشتند و با جعل پول و سند، از بانك ها به ناحق وام گرفتند تا كارهای مورد نظر را انجام دهند.

پور محمدی، ادامه داد: اما پس از اینكه زمان لازم را برای تامین پول برای بازپرداخت وام ها نداشتند به فكر تشكیل بانك 'آریا' افتادند تا با راه اندازی این بانك هم وام ها را پرداخت كنند و هم صاحب سرمایه عظیمی شوند.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، افزود: پس از اینكه این گروه در 23 اسفندماه سال گذشته به دنبال مجوز تاسیس بانك بودند ما دو روز پس از این تاریخ درخواست بازرسی را مطرح كردیم.

وی بیان كرد: اگر چه گزارشات ما در روز ششم مردادماه امسال آماده شد اما بر اساس اطلاعات اولیه، در اواخر خردادماه امسال به بانك ملی مركزی برای جلوگیری از فعالیت بانك آریا، هشدار دادیم.



*** باید افراد مدافع منافع و مصالح مردم را به مجلس شورای اسلامی فرستاد /

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید افرادی را به مجلس فرستاد كه مدافع آرمانها، منافع و مصالح مردم باشند.

پورمحمدی، خاطر نشان كرد: نباید افرادی را كه برای خود، گروه، باند، و قبیله و تبار خود كار می كنند به عنوان نماینده همه مردم راهی مجلس شوند.

وی با اشاره به اینكه بصیرت مردم در انتخابات مجلس و انتخاب نماینده تعیین كننده است، افزود: نماینده دولت باید ناظر بر قدرت باشد و به قدرت و ثروت اجازه تجاوز از حدود خود را ندهد و همچنین دولت حق ندارد نماینده را مشخص كند.

رییس سازمان بازرسی كل كشور، ادامه داد: افرادی كه بیشتر در جامعه نقش دارند و جایگاه مرجعیت را در جامعه ایفا می كنند، باید آگاهانه وارد مجلس شوند.

وی افزود: بحث انتخابات چالش، رقابت و درگیری است اما با به وجود آمدن دعوا در انتخابات بحران امنیتی و سپس نفوذ دشمنان به وجود می آید.



*** ممكن است باز هم دیوانه ای مانند بوش در امریكا پیدا شود/

وی در ادامه با اشاره به اینكه حمله به ایران بحث جوسازی جنگ است، گفت: جامعه جهانی و آمریكا تحمل جنگ را ندارد، اما در آمریكا افراد دیوانه ای مانند بوش زیاد وجود دارد.

پورمحمدی، خاطر نشان كرد: بزرگترین اشتباه آمریكا و بوش حمله به عراق بود.

وی تصریح كرد: ما باید ظرفیت های خود را در ابعاد مختلف بالا ببرییم و همه لحاظ قدرت نظام را تقویت كنیم.ك/2

7443/2624