خرم آباد- سرپرست دفتر فناوري اطلاعات استانداري لرستان گفت: با توجه به اقدامات موثر انجام شده در راستاي افزايش پهناي باند اينترنت، اينترانت و MPLS در سطح استان، بستر لازم براي ارائه خدمات متنوع و گسترده دولت الكترونيك و همچنين گسترش سطح اين خدمات در استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'كامبیز پورسیف' روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان، افزود: زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات دولت الكترونیك در سطح استان كاملا فراهم شده و دستگاه های اجرایی می توانند از این ظرفیت برای خدمات رسانی بهینه به مردم استفاده كنند.

وی با تشریح اهمیت بهره گیری از ظرفیت های الكترونیكی در ارائه خدمات از سوی دستگاههای اجرایی، اظهار داشت: در شرایطی كه ارائه بسیاری از خدمات دولت ها، تجارت ، آموزش ، بهداشت و سایر مقوله در جهان الكترونیكی شده لازم است تا دستگاههای اجرایی نیز از امكانات فراهم شده برای ارائه خدمات از طریق الكترونیك بیشترین استفاده را داشته باشند.

پورسیف با اشاره به اینكه طی سال های گذشته عدم پهنای باند مناسب اینترنت ، اینترانت و MPLS در استان لرستان مشكلات زیادی را موجب شده بود، گفت: با اقدامات و پیگیری های مجدانه استاندار و معاون توسعه مدیریت منابع استانی استانداری لرستان، امروز شرایط بسیار مناسبی در این سه بخش برای استاد ایجاد شده است.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات استانداری لرستان تصریح كرد : ظرفیت پهنای باند اینترنت در لرستان با 100 درصد افزایش از 155 مگابایت به 310 مگابایت افزایش یافته است.

وی گفت: ظرفیت پهنای باند اینترانت در لرستان نیز با افزایشی 350 درصدی از 100 به 355 مگابایت رسیده، ضمن اینكه سرویس MPLS به عنوان یكی از سرویس های امن در حوزه فناوری اطلاعات نیز از 55 به 205 مگابایت رسیده است.

پورسیف تاكید كرد: با این افزایش، آمادگی تامین هر گونه پهنای باند اینترنت ، اینترانت و MPLS از طریق بخش خصوصی و مخابرات در استان لرستان فراهم شده است.

وی استان لرستان را نخستین استان كشور در زمینه تفكیك خدمات اینترنت،اینترانت و MPLS دانست و گفت: لرستان استان پیشگام كشور در تفكیك این خدمات با هدف كاهش هزینه های مشتركان و كاربران و همچنین افزایش كیفیت خدمات الكترونیكی می باشد.

648/1625