اروميه - مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي اعلام كرد: در طول برنامه پنجم توسعه اقتصادي سالانه هشت هزار مسكن روستايي نوسازي و مقاوم سازي مي شود.

ایوب عزیزی در جلسه شورای داری آذربایجان غربی افزود: بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی مقرر شده است كه 70 هزار مسكن روستایی در استان نوسازی شود كه در طول برنامه چهارم نوسازی افزون بر 58 هزار مسكن آغاز شده و تا كنون 46 هزار واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه كرد: در ابتدای برنامه چهارم توسعه اقتصادی، تنها چهار درصد از اماكن روستایی آذربایجان غربی مقاوم بوند این میزان در نیمه اول سال 91 به بیش از 33 درصد افزایش می یابد.

عزیزی اظهار كرد: همزمان با انجام كارهای عمرانی گسترده در روستاها، رعایت كیفیت ساخت و سازهای روستایی نیز مورد توجه قرار گفته به نحوی این این نهاد توانسته است، رتبه نخست كشوری در زمینه رعایت كیفیت ساخت مساكن روستایی به خود اختصاص دهد.

عزیزی در ارتباط با طرح های هادی روستایی نیز گفت: در برنامه چهارم توسعه قرار بود برای یكهزارو 216 روستاهای بالای 100 خانوار طرح هادی تهیه شود تا كنون در 689 روستا تهیه شده كه حدود 83 درصد، برنامه را شامل می شود.

وی تعداد طرح های هادی اجرا شده در روستاهای استان را 105 روستا اعلام كرد و افزود: در زمان حاضر طرح های هادی 180 روستا نیز در دست اجراست.

وی افزود: علاوه بر روستاهای بالای 50 خانوار در نظر داریم طرح های هادی در روستاهای بالای 20 خانوار را اجرا كنیم.

مدیر كل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، حجم اعتبارات تخصیص یافته به طرح هادی روستایی امسال را چهار برابر سال گذشته اعلام كرد و گفت: با اینكه در زمینه اجرای این طرح از میانگین كشوری عقب هستیم اما رتبه اول كیفیت اجرای مسكن روستایی در كشور را در اختیار داریم.

وی همچنین از موفقیت بیش از پیش این اداره كل در زمینه ساخت مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت سهمه ما در این بخش هفت هزارو 500 واحد بوده كه تا كنون بالا تر از سهمیه عمل شده است.

583