۸ دی ۱۳۹۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 30738357
T T
۰ نفر

ايلام- قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور از صدور مجوز ايجاد 40 مركز قرآني تا پايان امسال در استان ايلام خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'حمید محمدی' روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مراحل تصویب و اخذ این تعداد مجوز انجام و صدور آنها تا پایان امسال انجام خواهد شد.

وی تعداد موسسات قرآنی ایلام را 14 مورد عنوان كرد و گفت: با حمایت دولت دهم این تعداد تا پایان سالجاری به 65 موسسه قرآنی افزایش خواهد یافت.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور اهتمام ویژه به رشد، ارتقا و جهش فعالیت های قرآنی در نقاط محروم كشور به ویژه استان ایلام دارد.

وی ابراز امیدواری كرد تعداد مووسسات قرآنی استان ایلام تا پایان دولت دهم به 100 مركز افزایش یابد.

رییس مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور گفت: برای هر 10 هزار نفر جمعیت باید یك موسسه قرآنی در كشور وجود داشته باشد.

محمدی راه اندازی مركز تلاوت و قرائت قرآن كریم در ایلام، برگزاری دوره های تدبر ، تفسیر و بیان، تربیت مربی قرآنی و آموزش های مدیریت قرآنی را از جمله برنامه های این مركز در ایلام عنوان كرد.

وی از ارسال 30 هزار جلد قرآن كریم به ایلام تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد قرآن كریم در بین مساجد، موسسات قرآنی و مراكز فرهنگی و دینی استان توزیع می شود. ك/3

540/7171 /
۰ نفر