۶ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۱۸
کد خبر: 30735148
T T
۰ نفر

دماوند - رييس پژوهشي پژوهشكده خانواده پژوهشگاه آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان بايد در مدارس احساس امنيت كنند و معلم ها نيز بايد توانايي ايجاد فضايي ايمن و سرشار از شوق را براي دانش آموزان فراهم آورند.

'ابوالفضل بختیاری' روز سه شنبه در همایش مدیران و معلمان آموزش و پرورش در دماوند با تاكید بر ضرورت تغییر شیوه های آموزشی و لزوم پژوهش هر یك از معلمان درباره مشكلات دانش آموزان و مسایل آموزشی خود اظهار داشت: استفاده از روش پژوهش مشاركتی معلم را به فعالیت خلاق و تاثیرگذار دعوت می كند.

وی، اقدام پژوهی را شكل جامعی از جستجوی علمی دانست كه از طریق مشاركت در موقعیت های آموزشی برای بهبود سودمندی، صحت و درستی اعمال تربیتی انجام می شود.

رییس پژوهشی پژوهشكده خانواده پژوهشگاه آموزش و پرورش، هدف اقدام پژوهی در آموزش و پرورش را كمك به معلم و سایر كاركنان آموزشی مدرسه در برقراری ارتباط بین دیدگاهای مختلف دانست.

بختیاری با تاكید بر اهمیت كارگروهی و تاثیرگذاری آن در افزایش یادگیری گفت: مشاركت گروهی نیازمند مهارت هایی است كه اعضا از مشاركت در گروه نهراسند و از تعامل با یكدیگر لذت ببرند؛ تا در نهایت این امر منجر به افزایش خلاقیت و تعمیق آموخته های افراد شود.

این همایش با حضور مدیران و مسوولان مدارس و جمعی از مدیران و رییسان ادارات شهرستان برگزار شد.

تهرام/8128/1457/////
۰ نفر