۶ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۰۹
کد خبر: 30735124
T T
۰ نفر

ياسوج-مدير كل غله وخدمات بازرگاني دولتي كهگيلويه وبوير احمد گفت: مصرف آرد دريك سال اجراي قانون هدفمندي يارانه ها نسبت به يك سال قبل از هدفمندي يارانه ها 50 درصد كاهش يافت.

'خسرو انصاری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها متوسط مصرف آرد در استان شش هزارو 500 تن بود كه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها این میزان به سه هزارو500 تن كاهش یافت.

وی اظهار داشت: قبلا مردم بخش زیادی از گندم وآرد را در مصارفی غیر از خوراك انسانی مصرف می كردند و بخش زیادی هم قاچاق می شد كه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مشكل به كلی حل شده است.

انصاری گفت: بیش از 30 درصد از آرد مصرفی كشور تبدیل به ضایعات می شد كه با برنامه ریزی هایی كه در زمینه مدیریت نانوایی ها و كیفیت آرد تا حدود زیادی از این ضایعات جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: در استان به اندازه مصرف تولید گندم نداریم و این كمبود از طریق خریداری از استانهای فارس و خوزستان برطرف شده كه از كیفیت خوبی برخوردارند.

انصاری ابراز داشت: گندم های مصرفی در گذشته وارداتی وكیفیت خوبی داشتند و هم اكنون گندم های سراسر كشور داخلی و انواع متنوعی دارند كه باعث می شود در اینده از آرد مطلوبی در نانوایی ها استفاده شود.

مدیر كل غله و خدمات بازرگانی دولتی كهگیلویه بویراحمد گفت: در سال گذشته 68 هزارو 600تن گندم مازاد نیاز كشاورزان ودرسال زراعی منتهی به تابستان 90 نیز 23هزارو 300 تن گندم توسط بخش خصوصی و دولتی خریداری شده است.

توزیع آرد در روستاها از طریق اداره تعاون روستایی ومناطق شهری بوسیله اتحادیه های نانوایی ها انجام می گیرد.

671