۶ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 30734884
T T
۰ نفر

همايش سلامت اداري در همدان برگزار شد

۶ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 30734884

همدان - گردهمايي منطقه اي يك روزه ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد استان هاي همدان، كرمانشاه و كردستان با حضور معاونان توسعه مديرت و منابع انساني استانداري هاي اين استانها روز سه شنبه در همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در این گردهمایی گفت: این مجموعه به منظور كاهش فساد اداری در دستگاه های اجرایی همدان اقدام به ابلاغ آیین نامه هایی به تمامی دستگاه های اجرایی استان كرده است.

'كریم مطهری موید' برگزاری همایش برای دستگاه های اجرایی، بررسی شناسایی و اولویت بندی نقاط آسیب پذیر در 42 دستگاه اجرایی استان، و ارائه راهكار علمی و ملزم كردن فرمانداری برای تشكیل ستاد مبارزه با فساد اداری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این استان برای افزایش سلامت اداری برشمرد.

وی اضافه كرد: فرهنگسازی نقش اساسی در كاهش فساد اداری دارد در غیر اینصورت نباید انتظار داشت تحولی در سیستم اداری ایجاد شود در این راستا باید اقدامات موثری برای تقویت فرهنگ مبارزه با فساد در ادارت صورت پذیرد.

وی یادآوری كرد: سال گذشته52 دوره آموزشی مرتبط با مبارزه با فساد به مدت 22 هزار و 420 نفر ساعت و در شش ماه نخست سال جاری 43 دوره به مدت 26 هزار و 186 نفر ساعت برگزار شده است.

معاون استاندار همدان با بیان اینكه تكریم ارباب رجوع هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته بیان كرد: كمیته ای به منظور تكریم ارباب رجوع و سلامت اداری در همدان تشكیل شده است.

وی در ارتباط با اعضای ستاد سلامت اداری بیان كرد: این ستاد كه ریاست آن به عهده استاندار همدان است دارای سه كمیته پیشگیری از فساد و كمیته علمی و فرهنگی مقابله با فساد(با ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان) و كمیته مقابله با فساد(با ریاست مدیر كل اطلاعات) است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار كرمانشاه نیز گفت: ستاد پیشگیری و مبارزه با رشوه در این استان تشكیل شده و راهكارهای اجرای آیین نامه فساد اداری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

'كیومرث كلانتری' افزود: 211 مورد سكونتگاه فساد خیز در دستگاه های اجرایی كرمانشاه شناسایی شده است.

معاون استاندار كرمانشاه اضافه كرد: طبق نظر سنجی های صورت گرفته 96 درصد از مراجعان دستگاه های اجرایی بیش از تعرفه مصوب از سوی دولت وجهی پرداخت نكردند.

7525/576