تهران- شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري با صدور بيانيه اي به مناسبت روز نهم دي ماه، تاكيد كرد: حقيقت حماسه نهم دي، دو عنصر حضور گسترده مردمي و ايمان ديني مردم بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجرایی ریاست جمهوری، متن این بیانیه بدین شرح است:



بسمه تعالی

مطمئن باشید كه روز نهم دی هم در تاریخ ماند، این روز هم یك روز ماندگاری شد.

'مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای'



حقیقت حماسه نهم دی، دو عنصر 'حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم' بود.

حركت عظیم و ماندگار مردمی در نهم دی، شبیه حركت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود تا در سالگرد این حماسه عظیم، حرف اصلی ملت ایران یعنی 'حركت در سایه دین و تحقق وعده های الهی' تبیین شود.

نهم دی روز تجلی بصیرت سیاسی مردم در دفاع از آرمان ها و ارزش های مقدس انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت مطلقه فقیه بوده است.

حماسه نهم دی در راستای بزرگداشت قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ادامه حماسه 22 بهمن 57 بود.

هرحركتی كه از قیام عاشورای حسینی منبعث شود، بی شك ماندگار خواهد شد و هر تلاشی كه بر خلاف مسیر قیام حسینی صورت گیرد بطور حتم محكوم به شكست خواهد بود.

به یقین، مدیریت مدبرانه، داهیانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در فرونشاندن فتنه، یادآور كلام نورانی آن امام عظیم الشان انقلاب اسلامی است كه فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملكت شما آسیبی نرسد.»

تشخیص به موقع و عمل به هنگام در دفاع از حریم ولایت مطلقه فقیه از مهم ترین ویژگی های حماسه عظیم نهم دی است.

شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ضمن سپاس از آحاد مردم به ویژه كاركنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری، بزرگداشت نهم دی را بسیار مهم و ضروری می داند، چراكه موجب تعمیق و گسترش پیوند ناگسستنی میان امت و ولایت است كه از طرفی باعث در هم پیچیده شدن طومار فتنه گران و رسوایی حامیان غربی و صهیونیستی آنان و از سوی دیگر سنگ محك خواص بی بصیرت و جریانات مطرود امت و امام شد.

سیام** 9129
۰ نفر