۴ دی ۱۳۹۰، ۲۲:۳۶
کد خبر: 30731474
T T
۰ نفر

ساري - فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به نقش بي بديل رسانه هاي خبري در تنوير افكار عمومي از خدمات نيروي انتظامي ، گفت: تعامل بسيار خوب رسانه هاي خبري اعم از تصويري و نوشتاري با نيروي انتظامي استان، قابل تحسين است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار 'علیرضا مسكنی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: اصحاب قلم در كمك به انجام ماموریت های ذاتی نیروی انتظامی، نقش بسزایی دارند.

وی رسانه های خبری را به عنوان پل ارتباطی مسوولان با مردم دانست و اظهارداشت: خبرنگاران با تهیه اخبار و گزارش به موقع می توانند مسوولان نظام را در اجرای برنامه های مختلف یاری نمایند.

وی تصریح كرد: بخشی از موفقیت نیروی انتظامی در انجام وظایف و مسوولیت های محوله نتیجه تعامل خوب پلیس با رسانه های خبری و نیز اطلاع رسانی به موقع به مخاطبان و آگاهسازی عمومی است .

فرمانده انتظامی مازندران در بخش دیگر از سخنانش به اجرای مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات راهنمائی و رانندگی اشاره كرد و بیان داشت: هدف از اجرای این قانون اصلاح رفتار برخی رانندگان متخلف، پیشگیری و كاهش تخلفات، تصادفات و تلفات انسانی ناشی ازحوادث رانندگی است.

سردار 'مسكنی' همچنین در باره قانون جدید تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: در مرحله دوم این قانون نرخ جریمه ها چندین برابر افزایش یافته و نیاز به اطلاع رسانی و آگاهسازی عمومی این قانون با استفاده از ظرفیت های رسانه های تصویری و نوشتاری است.

وی اضافه كرد: این قانون از دهم اردیبهشت ماه امسال در كشور به اجرا گذاشته شده و مرحله دوم در واقع تشدید اجرای قانون محسوب می شود.

وی بیان داشت: از سال 84 به دلیل افزایش تلفات جانی در حوادث رانندگی ، مسوولان امر به فكر چاره اندیشی در این زمینه افتادند و از همان سال در قوانین برخورد با متخلفان رانندگی بازنگری و تغییرات اساسی صورت گرفت و این قوانین متحول و به روز شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینكه این فرماندهی در هفته نیروی انتظامی امسال در ارزیابی های ناجا موفق به كسب رتبه سوم شده است، گفت: این موفقیت در نتیجه تعامل خوب رسانه های تصویری و نوشتاری با نیروی انتظامی استان بوده است.

سردار'مسكنی' در بخش دیگر از سخنان خود به شعار امسال هفته نیروی انتظامی با عنوان سهم من در امنیت و آرامش چه میزان است، افزود: شایسته است،كارشناسان اعم از انتظامی و خبری با تهیه برنامه های مدون، اخبار و گزارش های مختلف نسبت به بسط و گسترش مفاهیم این شعار در طول سال برنامه ریزی كنند.

وی با بیان اینكه بحث امنیت تنها مقابله باجرائم در جامعه نیست، بیان داشت: بحث امنیت روانی، مسئولیت پذیری افراد در قبال امنیت و تعیین سهم هر فرد در راستای تولید و حفظ امنیت و همچنین رعایت قوانین و مقررات از سوی آحاد جامعه از مسائل مهمی است كه هدف از پرداختن به آن ایجاد آرامش و امنیت روانی در جامعه است.ك/3

609/402