۴ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 30730980
T T
۰ نفر

تهران - 'شيرين حاج كريم لو'، 'نرگس حريريان'، 'محمدرضا ذبيح الله زاده'، 'محمدتقي صداقتي' و 'فرهاد ابراهيمي' به عنوان اعضاي هيات داوران رشته مجسمه سازي چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر معرفي شدند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مركز هنرهای تجسمی ،'نادر قشقایی' دبیر رشته مجسمه سازی جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: به خاطر موازی كاری هایی كه در برخی جشنواره ها و نمایشگاه ها با جشنواره تجسمی فجر پیش می آید، شرایطی بوجود آمد كه باعث شد یكسری از برنامه هایی را كه درنظر داشتیم اجرایی نشود.

وی با بیان آنكه كمبود بودجه نیز علت دیگری برای نادیده گرفتن برخی برنامه ها شد، افزود: یكی از برنامه های مورد نظر، برگزاری كارگاه ساخت یك اثر حجمی برای آشنایی بازدید كنندگان از هنر مجسمه سازی بود كه به خاطر محدودیت فضا و كمبود بودجه لغو شد.

قشقایی گفت: با تمام محدودیت ها و مشكلاتی كه ممكن است هر جشنواره ای داشته باشد، به خاطر دبیری محمدعلی رجبی، حركت های خوبی درحال شكل گیری است.

این مجسمه ساز افزود: هنوز جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ابتدای راه و نوپا است به همین علت در مقایسه با دیگر جشنواره های فجر مانند سینما اعتبار لازم را كسب نكرده است. امیدوارم در سال های آینده این جشنواره به حدی رشد كند و اعتبار و جایگاه لازم را به دست آورد كه بسیاری از هنرمندان عرصه تجسمی آثار خود را فقط برای عرضه در این نمایشگاه خلق كنند و شاهد رقابت شدیدی میان شركت كنندگان باشیم.

چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عكاسی، تصویرسازی، كاریكاتور، پوستر، سفال و سرامیك، مجسمه سازی، فیلم های تجسمی و همایش از 10 بهمن ماه تا 14 اسفند ماه برگزار می شود.

مهلت ارسال آثار به بخش اصلی چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا 10 دی ماه و مهلت ارسال آثار به بخش ویژه بیداری اسلامی، بخش فیلم های تجسمی و ارسال مقالات برای همایش تا پایان دی ماه است.

فراهنگ ** 9173 ** 1071
۰ نفر