۱۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10509235
T T
۰ نفر

یک استاد دانشگاه

۱۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10509235
یک استاد دانشگاه فناوری های نو مانند فناوری اطلاعات باید در کانون توجه مجلس هشتم باشد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/12/86 علمی ـ آموزشی استاد دانشگاه تهران گفت: فناوری های نو از جمله فناوری اطلاعات باید در کانون توجه مجلس هشتم قرار گیرد.
عباسعلی زالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار آی تی ایرنا در مورد اهمیت فناوری های نو گفت: در راستای نهضت تولید علم و چشم انداز بیست ساله ، توجه جدی تر به توسعه همه جانبه فناوری های نو شامل فناوری نانو، فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و انرژی های نو در مجلس هشتم ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشورمان است.
وی افزود: اهتمام به فناوری های نو از نکات بارز در رسیدن به اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی، توسعه پایدار و اشتغال زایی آتی است.
به گفته وی، وجود استعدادهای جوان و بالقوه ایران در حوزه فناوری های نو مشهود است و اگر این مهم با توجه جدی همراه شود به دلیل علاقه مندی، تحصیلات و هوش سرشار نسل جوان می تواند کشور را از آینده بسیار خوبی برخوردار کند.
وی در ادامه افزود: با وجود اینکه کشور در حوزه این فناوری های پیشرفته، موفقیت های قابل ملاحظه ای به دست آورده است ولی باید در این حوزه ها با برنامه ریزی و بودجه بندی صحیح پیش رفت.
وی در خصوص فناوری اطلاعات توضیح داد: در حوزه این فناوری ، مطابق با معیارها و بررسی های بین المللی ، کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه با رکود نسبی مواجه شده است و نکته قابل توجه این است که این فناوری ابزار زیرساختی برای رشد سایر فناوری ها و توسعه علمی -صنعتی کشور به شمار می رود.
وی همچنین تاکید کرد: خوداتکایی و استقلال کشور در این حوزه از ضرورتهای غیر قابل انکار امنیتی، اقتصادی و رفاهی است.
شماره 015 ساعت 16:47 تمام
۰ نفر