۲۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10508757
T T
۰ نفر

چهاردهمین همایش مهندسی پزشکی ایران برگزار شد

۲۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10508757
چهاردهمین همایش مهندسی پزشکی ایران برگزار شد ................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/11/86 داخلی.علمی.پزشکی.
چهاردهمین همایش مهندسی پزشکی ایران برای ارایه و تبادل نظر درباره آخرین یافته های این حوزه روز چهارشنبه در بیمارستان میلاد برگزار شد.
در این همایش موضوعاتی همچون بیوالکتریک، بیومکانیک، بیومواد، انفورماتیک پزشکی و بیوفیزیک، مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر"محمد پویان" دبیر چهاردهمین کنفرانس مهندسی پزشکی در افتتاحیه این همایش از ساخت رگ، خون و پوست مصنوعی توسط پژوهشگران ایرانی خبر داد و گفت این دستاوردها هم اکنون مراحل آزمایش بالینی خود را طی می کنند.
وی افزود پژوهشگران دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه پلیمر توانسته اند به این موفقیت ها دست یابند و اکنون در حال انجام آزمایش بالینی در این زمینه هستند.
پویان افزود کاربرد رگ مصنوعی بیشتر در گرفتگی رگها است و در مواردی که به آن نیاز است می توان از این رگ مصنوعی استفاده کرد.
وی همچنین بااشاره به پیشرفت های کشور در ساخت تجهیزات پزشکی یادآور شد که ایران هم اکنون قدرت اول منطقه در زمینه مهندسی پزشکی است.
دکتر پویان یادآور شد آسیب هایی که ستون فقرات را تهدید می کند به عنوان یکی از چالش های اساسی نظام سلامت به شمار می رود و از این رو بهبود وضعیت جسمی در ناحیه ستون فقرات یکی از دستورهای کاری در زمینه تجهیزات پزشکی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد که هم اکنون گروهی از پژوهشگران کشور در حال ساخت صندلی های مخصوص بهبود وضعیت ستون فقرات است.
دبیر چهارمین کنگره مهندسی پزشکی یادآور شد این صندلی ها استاندارد طراحی شده و به زودی به مرحله ساخت می رسد.
در چهاردهیمن همایش مهندسی پزشکی ایران حدود 122 مقاله ارایه شده است. این همایش 24 و 25 بهمن ماه در بیمارستان میلاد برگزار می شود.
علمی **1920** 1515 شماره 036 ساعت 15:15 تمام
۰ نفر