۱۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10508445
T T
۰ نفر
نتایج یک تحقیق: 30 درصد آلمانی های بالای 60 سال چاق هستند .........................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/11/86 خارجی.علمی.آلمان.چاقی.
نتایج یک تحقیق در آلمان نشان می دهد، 30 درصد از شهروندان بالای 60 سال این کشور چاق هستند.
به گزارش روز جمعه پایگاه اینترنتی "دویچه وله"، این تحقیق نشان می دهد، از هر پنج آلمانی یکی چاق است و آمار چاقی در گروه های سنی جوانتر بین 7 تا 11 درصد متغییر است.
بر اساس این گزارش ، هر چه گروه سنی بالاتر می رود، آمار آدم های سنگین وزن بیشتر می شود.
به نوشته این منبع، متخصصان چاقی مفرط را "آدیپوسیتاز" می نامند. این نوع چاقی، مشکلی است که از مرز ظاهر و اندام رد شده و "بیماری" نامیده می شود.
چاقی مفرط دلیل بروز مشکلاتی مثل بیماری های متابولیسمی، دیابت یا حتی سرطان است.
دویچه وله افزود، متخصصان تغذیه برای محاسبه وزن ایده آل، فرمول زیر را پیشنهاد می کنند: وزن به کیلوگرم تقسیم بر مساحت بدن به متر مربع.
اگر نتیجه این محاسبه برای مردان بین 20 تا 25 باشد و برای زنان بین 19 تا 24، در آن صورت وزن فردی که مورد محاسبه قرار گرفته، ایده آل است.
به نوشته دویچه وله، با در نظر گرفتن این فرمول، نتیجه تحقیق بیانگر آن است که دو سوم مردان و نیمی از زنان آلمانی وزن بالاتر از حد نرمال دارند.
مقایسه این گزارش با گزارشی که در سال 1998 منتشر شد، نشان می دهد که نسل تازه بزرگسالان با مسئله اضافه وزن مشکل بیشتری دارد.
دویچه وله افزود: 10 سال پیش 20 درصد مردان 19-18 ساله وزن بالاتر از حد نرمال داشتند درحالی که اکنون نزدیک به 30 درصد از مردان این محدوده سنی مشکل اضافه وزن دارند.
این آمار در مورد خانم های در این محدوده سنی نیز از 17 درصد به 23 درصد رسیده است.
نکته دیگر این که، آمار دختران جوان 14 تا 17 ساله که وزن پاینتر از حد نرمال دارند بیشتر شده است.
نگاهی به نتایج این تحقیق نشان می دهد، مشکل چاقی مفرط در میان افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند کمتر دیده می شود. حتی در گروه سنی جوانتر، آمار افراد چاق در میان دیپلمه های دبیرستانی کمتر از آنهایی است که هنرستان رفته اند.
به نوشته دویچه وله، در این تحقیق، کارشناسان غیر از عامل تحصیل، تاثیر موقعیت اجتماعی فرد را هم بررسی کرده اند. نتیجه اینکه هر چه موقعیت اجتماعی ضعیف تر و درآمد افراد کمتر می شود، مشکل چاقی شایع تر می شود.
بر اساس این "تحقیق ، دو سوم زنانی که شرایط اجتماعی مناسبی ندارند چاق هستند .
صویر**1880** 1396 شماره 003 ساعت 14:35 تمام
۰ نفر