۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10507786
T T
۰ نفر
استاد پیشکسوت و رییس پیشین دانشگاه صنعتی امیرکبیر درگذشت ...........................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/10/86 علمی.داخلی.فرهنگی.دانشگاه صنعتی امیرکبیر دکتر "محمدحسین سلیمی نمین" رییس پیشین و استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سن 63 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سلیمی در سال 1323 در تبریز چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته ریاضی از دانشگاه فردوسی مشهد و در مقطع دکترا در رشته مهندسی صنایع در سال 1361 از دانشگاه برادفورد انگلیس اخذ کرد.
مرحوم دکتر سلیمی، طی سالهای 57 تا 60 ریاست دانشکده علوم دانشگاه صنعتی شریف و همچنین مسوولیت قائم مقام و معاونت طرح و برنامه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی از سمت های وی طی سالهای 63 تا 69 بود. وی از سال 62 تا 75 ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بر عهده داشت.
تاسیس دانشکده های مهندسی پزشکی، مهندسی کشتی سازی و صنایع دریایی، مهندسی هوافضا، راه اندازی ساختمانهای ابوریحان، مهندسی پلیمر، مهندسی نساجی، مهندسی معدن و متالورژی، ، راه اندازی مقطع دکترا در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله دکترای علوم و فناوری هسته ای از عمده فعالیت های دکتر سلیمی در دانشگاه امیرکبیر بود.
مرحوم سلیمی، طی سالهای 73 تا 77 مشاور وزارت صنایع و معادن، رییس مرکز تحقیقات پلیمر، مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره وری و کمیته پژوهشی فنی و مهندسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.
وی سال 76 به ریاست دانشگاه صنعت نفت منصوب شد.
دکتر سلیمی، در سال های 79 و 80 معاونت پژوهشی و فناوری، رییس دانشکده مهندسی صنایع در سال82 - 81 و مسوول تاسیس و رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود.
آخرین سخنان وی در مراسم هفته پژوهش و فناوری در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر در مورد دغدغه های اش در به تحقق رساندن نتیجه پژوهش های محققان دانشگاه امیرکبیر بود.
در آن مراسم از دکتر سلیمی بعنوان چهره ماندگار دانشگاه امیرکبیر قدردانی شد.
دکتر محمد حسین سلیمی نمین در سال 74 استاد نمونه دانشگاههای سراسر کشور شد.
مسوولیت برگزاری کنگره ها و سمینارهای متعدد از جمله نخستین کنفرانس ملی مهندسی ارزش، کنگره ارتباط دولت دانشگاه و صنعت، کنگره علم و تکنولوژی و توسعه، کنفرانس بین المللی حل مساله و کنفرانس فرهنگ صنعتی و همچنین سرپرستی بیش از 60 پروژه کارشناسی ارشد و دکترا از دیگر خدمات وی است.
پیکر آن مرحوم سه شنبه ساعت 8:30 از مقابل مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.
علمی 1786**2354** شماره 013 ساعت 13:12 تمام
۰ نفر