۲۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10504789
T T
۰ نفر
پژوهشگران قزوینی به روش نوین تشخیص سرطان دست یافتند ....................................................
قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/05/86 داخلی.علمی.سرطان.
پژوهشگران قزوینی به روش نوین تشخیص سرطان با آزمایش یک سی سی خون دست یافتند.
دکتر "محمدرضا خان محمدی" از مجریان این طرح و عضوهیات علمی دانشگاه بین المللی امام (ره ) قزوین روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:در این روش با استفاده از حداقل یک سی سی خون و آنالیز آن به روش میکرو اسیکتروسکپی "Stir" سرطان قابل تشخیص خواهد بود.
وی گفت: این روش بدون نیاز به گذراندن مراحل پاتولوژی ونمونه گیری که خود باعث پیشرفت سرطان می شود،این امکان رافراهم می کند در زمان مناسب سرطان را پیش بینی کرد.
دکتر خان محمدی خاطرنشان ساخت: در روشهای پاتولوژی نمونه بافت پس از تهیه باید مسیری طولانی را برای تثبیت، ضد عفونی، رنک آمیزی طی کند، درحالی که نمونه گیری خون موجب تسریع در زمان آماده سازی نمونه می شود.
این محقق ادامه داد: با استفاده از این روش نوعی از سرطان پوست "بازال سل کارسینوما" و باشرایطی ساده تر از روش "پاتولوژی" نوعی از سرطان های پوست جهت درمان قابل تشخیص هستند.
وی افزود: این طرحها از حدودشش سال پیش با همکاری دکتر قاسم علی گروسی و غلامرضا حسن زاده و گروهی از دانشجویان تهیه و برای ثبت بین المللی و انتشار در نشریه آمریکایی ارایه و پذیرفته شده است.
دکتر خان محمدی یادآور شد: قصد داریم این طرح را بصورت پایلوت و آزمایشی دربرخی از مراکز بهداشتی درمانی کشور اجرا کنیم و اگر همکاری های لازم صورت گرفت به صورت عملیاتی در سراسر کشور به اجرا درآوریم.
وی در پایان تاکید کرد : چنانچه برای عملیاتی کردن این طرح وارد عمل نشویم، کشورهای دیگر از ما جلو خواهند افتاد. ک/3 7394/616/1547 شماره 004 ساعت 11:26 تمام
۰ نفر