۱۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10504611
T T
۰ نفر
90 درصد واکسن مورد نیاز کشور در موسسه رازی تولید می شود .......................................................
کرج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/05/86 داخلی.اقتصادی.کیفیت تولید.
معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: 90 درصد واکسن مورد نیاز کشور شامل 60 نوع فرآورده انسانی و دامی در این موسسه تولید می شود.
دکتر"طالب شوشتری" در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولیدات این موسسه در حال حاضر به سه میلیارد و 500 میلیون دز واکسن در سال می رسد.
وی، واکسن فلج اطفال، سرخک، سرخجه، واریون، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه را در بخش انسانی و واکسن تب برفکی، نیوکاسل، آنفولانزای مرغی، برونشیت و شاربون، آنتروتوکسین و بروسلولوز در بخش دام و طیور را از جمله تولیدهای این موسسه برشمرد.
وی تاکید کرد: فرآوده های تولیدی این موسسه به سمت استاندارد جهانی پیش می رود و این موسسه موفق شده است که طی دو سال اخیر گواهی ایزو 9001 و ایزو 9002 را از مرکز "DGS " آلمان اخذ کند.
به گفته شوشتری، اکنون مقداری از فرآورده های تولیدی این موسسه به برخی کشورها از جمله سوریه و افغانستان صادر می شود هرچند که وی به مقدار دقیق آن اشاره نکرد.
وی، یکی از راهکارهای افزایش کیفیت و دست یابی به استانداردهای جهانی درزمینه واکسن و سرم را توسعه امکانات و جذب نیروی متخصص دانست و افزود: اکنون قدیمی بودن ساختمان این موسسه و وجود فقط 90 نیروی انسانی که 70 نفر آنان مدرک کارشناسی دارند، از جمله کمبودها و مضیقه های این موسسه بشمار می رود.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دارای پنج شعبه در شهرهای مشهد، مرند، اهواز، شیراز و کرمان است. ک/2 694/561/1840 شماره 002 ساعت 10:08 تمام
۰ نفر