۲۸ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10502753
T T
۰ نفر
دو دانشمند و یک دانشجوی نابغه از قربانیان حادثه دانشگاه ویرجینیا بودند .....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/86 علمی.خارجی.ویرجینیا دو دانشمند و یک دانشجوی نابغه از جمله 32 قربانی تیراندازی های مرگبار روز دوشنبه در دانشگاه ویرجینیای آمریکا بودند.
در این حادثه، یک جوان که دانشجو بودن یا نبودن او روشن نشده است، در دو مرحله با فاصله دو ساعت در داخل خوابگاه و نیز در بعضی از کلاسهای درس، استادان و دانشجویان را هدف رگبار گلوله قرار داد و پس از کشتن 32 تن، با یک گلوله به زندگی خود پایان داد.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از ایشوار پوری، رییس بخش علوم مهندسی و مکانیک دانشگاه بزرک ویرجینیا نوشت "لی ویو لیبرسکو" و "که وین گراناتا" دو استاد این بخش، از جمله کشته شدگان این حادثه هولناک بودند.
به گفته او، لیبرسکو که متولد کشور رومانی بود، بخاطر تحقیقاتش در زمینه مهندسی هوانوردی شهرت جهانی داشت.
پوری گفت " تحقیقات لیبرسکو باعث بهبود یافتن عملکرد هواپیماها، تهیه مواد کامپوزیت عالی تر و ایجاد ساختارهای مستحکم تر و مقاوم تر هوایی و فضایی شد." وی افزود " گراناتا قبل از پیوستن به دانشگاه ویرجینیا، در زمینه اورتوپدی در بیمارستانها تحقیقاتی انجام می داد.
دانشجویان گراناتا در زمینه واکنش های ماهیچه و رفلکس و روباتها تحقیق و مطالعه می کردند.
رییس بخش علوم مهندسی و مکانیک دانشگاه ویرجینیا، گراناتا را یکی از پنج متخصص بزرک بیومکانیک آمریکا توصیف کرد که در زمینه دینامیک حرکات در فلج مغزی تحقیق می کرد.
"رایان کلارک"، قربانی دیگر تهاجم خونین به دانشگاه ویرجینیا، دانشجویی با هوش خارق العاده بود و در آن واحد در چند رشته تحصیل می کرد و میانگین نمرات او 4 (بالاترین نمره ) بود.
ویرجینیا تک که در سال 1872 تاسیس شد با بیش از 25 هزار دانشجوی تمام وقت، از لحاظ شمار دانشجویان تمام وقت، در میان تمامی دانشگاههای این ایالت مقام نخست را دارد و مهمترین عامل شهرت آن دانشکده مهندسی و تیم قدرتمند فوتبال آمریکایی آن به نام "هوکیز" است.
علمی/1786 شماره 022 ساعت 56:14 تمام انتهای پیام N28.14-56-31
۰ نفر