۳۱ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 10500937
T T
۰ نفر
ناسا برای اقامت فضا نوردان، بر روی ماه پایگاه دائمی می سازد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/31 علمی آموزشی سازمان فضایی آمریکا (ناسا) امیدوار است پایگاه هایی را با سیستم های برق و حمل و نقل پیچیده ای بر روی ماه بسازد که فضانوردان بتوانند تا شش ماه در آنجا اقامت کنند.
ناسا می خواهد با بازگرداندن فضانوردان به ماه گام بلندی را به سوی بردن انسان به تنها قمر زمین بردارد.
به گزارش فیزورگ ، کارل والتز مدیر بخش قابلیت های پیشرفته ناسا روز جمعه گفت ناسا در حال بررسی طرحهای مختلف برای ایجاد پایگاه هایی بر روی ماه است اما احتمال دارد این طرحها از ایستگاه فضایی بین المللی الهام گرفته شوند.
والتز در نشست آینده ناسا در دانشگاه میامی گفت باید حضور طولانی و گسترده بر روی ماه به مدت شش ماه یعنی مشابه زمانی که در ایستگاه فضایی بین المللی سپری می کنیم، پیدا کنیم.
ایستگاه فضایی معمولا محل اقامت سه دانشمند است اگر چه می توان وقتی که فضا نوردان با سفینه های فضایی ناسا برای انجام ماموریت برای گسترش آزمایشگاه مداری زمین به این ایستگاه می روند، افراد بیشتری در آن جا داد ایستگاه فضایی بیم المللی شامل مجموعه ای از آزمایشگاه های آمریکایی، روسی، اروپایی و ژاپنی است که به دانشمندان کمک می کند تاثیرات جاذبه بسیار کم را بر گیاهان و انسان مطالعه کنند.
ناسا قصد دارد ساخت پایگاه مداری را در سال 2010 به اتمام برساند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ناسا تا سال 2010 سه سفینه خود را از رده خارج و آنها را با فضاپیماهای جدید که قادر به بردن انسان به ماه و سرانجام به مریخ باشند، جایگزین کند.
مقامات فضایی آمریکا قصد دارند تا سال 2020 به ماه بازگردند و پایگاه های دائمی بر روی سطح آن بسازند.
والتز گفت همچنین سازمان فضایی اروپا باید سیستم های حمل و نقل، مخابرات و نیرو را برای سطح ماه طراحی کند و فضا نوردان کمک کند برای انجام فعالیت های تحقیقاتی از پایگاه های خود خارج شوند.
این مقام مسوول گفت ما بر روی ماه زندگی و کار خواهیم کرد و از منابع آن استفاده خواهیم کرد.
شماره 023 ساعت 15:23 تمام
۰ نفر