۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 10500656
T T
۰ نفر

با محور پیشگیری از سرطان :

۱۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 10500656
با محور پیشگیری از سرطان : نوزدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی برگزار می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/18 علمی آموزشی.علوم پزشکی.تخصصهای پزشکی نوزدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با محوریت پیشگیری از سرطان ها 10تا13خرداد ماه امسال در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
دکتر ایرج خسرونیا رئیس نوزدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام این خبر افزود با توجه به شیوع انواع سرطان ها در کشور، محور اصلی این کنگره پیشگیری از انواع سرطان ها انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه صنعتی شدن، آلودگی هوا، استعمال دخانیات، مصرف غذاهای آماده فریز شده و سرخ شده باعث شیوع سرطان ها طی سالهای اخیر در ایران شده است، آگاهی رسانی به پزشکان را در زمینه های فوق به عنوان اهداف این کنگره عنوان کرد.
دکتر خسرونیا تصریح کرد در این کنگره جدیدترین یافته ها در زمینه های خون ، قلب، کلیه، بیماری های ریوی، اعصاب، روماتولوژی ،نفرولوژی ، گوارش و غدد مطرح خواهد شد.
وی هدف از برپایی این کنگره را افزایش دانش پزشکان در زمینه درمان های جدید و بررسی مشکلات پزشکان در حضور مسئولان جامعه پزشکی عنوان کرد.
رئیس نوزدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت با توجه به شیوع مسمومیت افراد با گاز دی اکسید کرین مباحث مربوط به این حوزه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد بررسی شیوه پدیده چاقی در جامعه، کاهش مصرف لبنیات و افزایش مصرف تنقلات از دیگر مباحثی است که طی روزهای برپایی کنگره مورد بحث و هم اندیشی شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.
در این کنگره دو کارگاه در زمینه آندوسکوپی دستگاه گوارش و اسپرومتری ( دستگاه سنجش تنفس ) برگزار می شود.
دکتر خسرونیا یادآور شد برای پزشکان شرکت کننده در این کارگاه ها شامل متخصصین داخلی، فوق تخصص های داخلی، پزشکان عمومی و جراحان عمومی از وزارت بهداشت درخواست امتیاز شده که به محض موافقت با آن مراتب اعلام خواهد شد.
وی افزود با توجه به ضرورت داشتن گواهی برای پزشکانی که در مطب هایشان از وسایل و تجهیزات مربوط به آندوسکوپی و دستگاه سنجش تنفس استفاده می کنند برای این گروه از پزشکان گواهی صادر خواهد شد.
شماره 018 ساعت 15:19 تمام
۰ نفر