۱ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 10500465
T T
۰ نفر
ولایتی :ایران برای ارایه خدمات پزشکی به مردم کشورهای منطقه آماده است ....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/08/1390 علمی آموزشی.بیماری های ریوی.سل تهران - " علی اکبر ولایتی " مشاورمقام معظم رهبری دراموربین الملل از آمادگی ایران برای ارایه خدمات بهداشتی و پزشکی به مردم کشورهای منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، وی روز یکشنبه در مراسم گشایش کارگاه بین المللی "استفاده از فناوری فضایی در بهبود سلامت انسان ها" از سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد که برای افزایش سطح بهداشت و سلامت مردم منطقه به ایران کمک مالی کند.
ولایتی گفت: تحقق عدالت در سلامت در کشوری به مساحت بیش از یک میلیون و600 هزار متر مربع جزء از طریق تله مدیسین (پزشکی از راه دور) امکان پذیر نیست.
وی در مورد پیشرفت های کشور در بخش پیوند اعضا گفت: در حال حاضر "بخش پایلوت پیوند اعضا" در کشور راه اندازی شده است و در مرحله بعدی باید پیوند اعضا برای تمام جمعیت ایران امکان پذیر شود.
رییس مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 1000 پیوند کبد به صورت سالیانه در کشور انجام می شود و همچنین توانایی پیوند همزمان دو ریه و قلب و نیز پیوند همزمان ریه و کلیه در کشور وجود دارد.
وی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا به دانشگاه شهید بهشتی در ایجاد تله مدیسین در سراسر کشور کمک کند.
ولایتی در مورد فناوری فضایی در بخش پژوهش پزشکی گفت: در حال حاضر فرایند ثبت بسیاری از بیماری ها در کشور وجود ندارد و این در حالی است که باید بسیاری از بیماری های عفونی و غیرعفونی ثبت الکتریکی شوند که این امر از طریق ارتباطات ماهواره ای و فناوری هوا و فضا امکان پذیر است.
رییس مرکز تحقیقات سل بیمارستان مسیح دانشوری افزود : استفاده از فناوری فضایی مقدمه ای برای پیشرفت پژوهش، درمان و پیشگیری از بیماری ها است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ایران به کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و دیگر کشورها خدمات پزشکی در زمینه بیماری سل ارایه می کند به طوری که یک سوم بیماران مبتلا به سل که به مراکز درمانی کشور مراجعه می کنند از اتباع این کشورها هستند .
کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی در بهبود سلامت انسان ها امروز - یکشنبه - با حضور جمعی از کارشناسان داخلی و خارجی در سازمان ایرانی مجامع بین المللی گشایش یافت . این کارگاه تا چهارم آبان ماه در تهران ادامه دارد.
علمی**9091**2038**1581
۰ نفر