۱۶ بهمن ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 10086248
T T
۰ نفر
"مصطفی لارفاوی": برای پیشرفت شنا در منطقه غرب آسیا ، برنامه داریم # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/11/79 داخلی.خارجی.ورزشی.شنا. " مصطفی لارفاوی " رییس فدراسیون بین المللی شنا گفت : برای پیشرفت شنا در غرب آسیا ، برنامه هایی در دست اقدام داریم تا این منطقه فاصله خود را با شرق قاره آسیا کم کند. وی روز یکشنبه در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا افزود: چین در منطقه شرق ، پیشرفت محسوسی کرده بطوریکه اکنون یکی از قدرت های بزرک در عرصه جهان به شمار می آید . همچنین کشورهایی مثل ژاپن ، کره جنوبی حرکت های خوبی را آغــاز کرده اند و مسلما در چند سال آینده به قطب های بی رقیب تبدیل خواهند شد، بنابراین شنا در عرصه اسیا از مکان خوبی برخوردار است .
رییس فدراسیون بین المللی شنا درباره وضعیت شنا در منطقه غرب اسیا گفت: متاسفانه وضعیت این منطقه در مقایسه با منطقه شرق اسیااز وضعیت خوبی برخوردار نیست و ضعیف نشان می دهد ، شاید یکی از دلایل مهم این تفــاوت ، مشکلات و مسائل فرهنگی باشد. مسایل خاص فرهنگی این منطقه ، مشکلات اقتصادی و نبود امکانات مناسب باعث شده تا عقب ماندگی این رشته در این منطقه تشدید شود و شنا دروضعیت مطلوبی قرار نگیرد. لارفاوی افزود: برای رشد ورزش شنا در این منطقه برنامه خاصی داریم که به کنفدراسیون آسیا اعلام کرده ایم و منتظر هستیم تا کنفدراسیون با هماهنگی فدراسیون های ملی این مناطق در خصوص این برنامه ها ونحوه اجرای آنها به ما پاسخ بدهد . وی گفت : برگزاری کلاس های مختلف آموزشی از طریق فدراسیون بین المللی و کنفدراسیون آسیا، اعزام مربیان و مدرسان خوب ، ارسال کتب اموزشی و فیلم های مختلف و .. از جمله این برنامه های آموزشی است که حتما این برنامه ها در سال های آتی در ورزش این منطقه اثرگذار خواهد بود. وی افزود: البته این برنامه جزییات زیادی دارد که منتظر می مانیم تا بعد از نظرات کارشناسی آسیایی ها درباره آن ،توضیحات بیشتری ارایه دهیم.
رییس فدراسیون بین المللی شنا درباره دلایل موفقیت این فدراسیون در مبارزه با دوپینک و پاکسازی آن از شنا گفت : ما در این باره استراتژی خاصی را به اجرا گذاشتیم که این برنامه یکی از دلایل اصلی موفقیت های ما بود. لارفاوی با بیان اینکه این برنامه از مسابقات جهانی هیروشیما اغــاز شد،گفت: این برنامه به این شکل است که این فدراسیون یک گروه کارشناسی خاص را مامور کنترل دوپینک 50 شناگر برتر جهان از کشورهای مختلف کرده اســـت واین گروه بدون اعلام قبلی به محل های اقامت و مسابقه شناگران مذکـــــور مراجعه کرده و از آنان تست می گیرد. وی افزود:حتی امکان دارد که این گروه در منزل و یا در یک مسابقه محلی و داخلی نیز به این شناگران مراجعه کرده و کارت نشان دهندو سپس از آنان آزمایش بگیرند. لارفاوی گفت :این در حالی است که آزمایش های معمولی استفاده از مواد نیروزا نیز از ورزشکاران شنا به قوت خود باقی است . رییس فدراسیون بین المللی شنا با اشاره به حضور چندین نفر از اسیا و بویژه از ایران در این فدراسیون گفت : حضور این افراد که در چند ســـال گذشته بیسابقه بوده است ، رشد ورزش شنا دراین منطقه را فراهم خواهد کرد. وی گفت: تلاش همه ما بر این است که شنا در منطقه آسیا و غرب این منطقه نیز همانند سایر مناطق جهان رشد کندو به پیشرفت های قابل توجهی دست یابد.
در این راه خود کشورهای این منطقه نیز باید ما را یاری کنندو علاقه خود را نشان دهند. لارفاوی با بیان اینکه این برای سومین بار است به ایران می آید ، ادامه داد: زیبایی های ایران طرفداران خاص خود را دارد که من نیز از جمله این طرفداران هستم واز زیبایی های طبیعی و اقلیمی آن لذت می برم . وی در خصوص راه اندازی نخستین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی جام آسیا که در استخر سرپوشیده آزادی تهران جریان داشت ،گفت: این اقدام نیز یکی از حرکت های خوبی شنا آسیا بود که در آینده باعث رونق و رشد این رشته ورزشی خواهد شد. لارفاوی گفت : تیم های شرکت کننده از توانایی بالایی برخورداربودند و تیم قزاقستان باتوجه به جایگاهی که در جهان دارد، می تواند در رشد واترپلو این منطقه موثر باشد. وی در پایان از میهمان نوازی خوب ایرانیان تشکر کرد و گفت : امیدوارم که در اینده جمهوری اسلامی ایران بتواند میزبان مسابقات مختلف جهانی باشد.
م ح د860- 24- 15-
۰ نفر