۲۹ مهر ۱۳۸۰، ۰:۰۱
کد خبر: 10072503
T T
۰ نفر
برنامه های فرهنگی سومین دوره بازی های بانوان مسلمان تشریح شد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/80 داخلی.ورزشی.بانوان. معاونت فرهنگی سومین دوره بازی های بانوان مسلمان گفت: همزمان بـــــا برگزاری این بازی ها که از روز چهارشنبه هفته جاری در تهران آغاز می شــود، برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی برای شرکت کنندگان درنظر گرفته شده است.
" سهیلا قاسمی" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، تفریحی و سیاحتی شهر تهران، اجرای مراسم مذهبی و عبادی، زیارت حرم مطهر امام خمینی/ ره/ و برپایی غرفه صنایع دستی را ازجملــــه برنامه های این معاونت اعلام کرد. وی بااشاره به اینکه 9 مکان تاریخی برای بازدید ورزشکاران درنظر گرفته شده است،گفت: بازدید از موزه های رضا عباسی، آبگینه، جواهرات ملی، صنایع دستی، تماشاگه زمان، کاخ نیاوران، مجموعه سعدآباد، کاخ گلستان، و هنرهای معاصر دربرنامه این معاونت قرار دارد. وی افزود: مراکز خرید ونک، گلستان، صفویه و بازار بزرک تهران و فروشگاههای زنجیره ای شهروند نیز برای خریدورزشکاران درنظر گرفته شده است.
قاسمی افزود: همچنین 25 غرفه در محوطه مجموعه ورزشی آزادی دایر شده است که مطبوعات و انتشارات، پوشاک، لوازم ورزشی و صنایع دستی را به معرض فروش می گذارند. وی گفت: غرفه صنایع دستی علاوه بر فروش محصولات خود به شکل مستقیم و توسط صنعتگران زن به ارائه هنرهای دستی همچون سوزن دوزی، خاتم کاری و خطاطی روی چرم برای علاقه مندان می پردازند. وی خاطرنشان کرد: 22 فیلم سینمایی توسط حوزه هنری و بنیاد سینمایی فارابی با زبانهای اصلی برای ورزشکاران درنظر گرفته شده است .برنامه های تفریحی و هنری از قبیل درشکه سواری، دوچرخه سواری، شعبده بازی، بادبادک بازی ،ایستگاه نقاشی و مراسم مذهبی و عبادی نماز جماعت، نماز جمعه در برنامه این معاونت قرار دارد. م ح - 862 - 36 - 15
۰ نفر