۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷
کد خبر: 83232601
T T
۰ نفر
قدرت علمي درون زا است

خرم آباد - ايرنا - موسس و رئيس پژوهشكده زيست شناسي و فناوري سلول هاي بنيادي پژوهشگاه رويان گفت:در كنار قدرت نظامي و قدرت ديپلماسي لزوما قدرت علمي با توليد علم تحقق مي يابد كه يك قدرت درون زا است.

به گزارش ايرنا دكتر حسين بهاروند در اين آئين تكريم در دانشكده بهداشت و پيراپزشكي علوم پزشكي لرستان افزود: كار در اين عرصه با كمترين امكانات فقط با اعتماد به نفس خود و با توكل برخداوند انجام مي گيرد.
وي با بيان اين كه آينده از آن كساني است كه به علوم بين رشته اي توجه مي كنند، اظهار داشت: با حذف مرزهاي دانش و توجه به علوم بين رشته اي ما در آينده شاهد پيشرفت هاي علمي خواهيم بود و افرادي موفق ترند كه توجه ويژه اي به علوم بين رشته اي داشته باشند.
وي اظهار داشت: هدف ما در عرصه ي سلول هاي بنيادي و تحقيق و پژوهش٬ شناخت كلي از تمام اجزا٬ نوع فعاليت هاي سلولي و صفات ژني افراد براي حفظ سلامت و مراقبت از افراد با شرايط مختلف محيطي و نژادي است.
دكتر بهاروند تاكيد كرد: اعتماد به خود و استفاده از استعدادهاي جوانان اين مرز و بوم بزرگترين سرمايه براي رويان محسوب مي شود.
دكتر بهاروند گفت: تبديل سلول هاي بالنده و جهت دادن به آنها براي بافت هاي مد نظر در محيط آزمايشگاهي نظير قلب٬ ريه٬ پانكراس٬ پوست و همچنين استفاده از سلول هاي بالغ براي تبديل آنان به سلول هاي جنيني براي دستكاري ژنتيكي در راستاي انتقال يك سري از سلول هاي سالم به عضو را كيمياگري در علم زيست فناوري و سلول هاي بنيادي است.
وي تصريح كرد: تحقق اين مهم حاصل تلاش هاي علمي جوانان با تلفيق علوم و فعاليت هاي بين رشته اي است.
7274/6060