۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83225072
T T
۰ نفر
حاشيه هايي شيرين تر از متن / نكوداشتي از جنس مهر مادري

سنندج - ايرنا - نخستين آيين نكوداشت مقام والاي مادر روز چهارشنبه با حضور استاندار كردستان، مديرعامل بنياد بين المللي مادر و جمعي از مسئولان استاني در تالار ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد كه حاشيه هايي شيريني داشت كه بيان آن خالي از لطف نيست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، تالار بزرگ ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي كردستان امروز ميزبان مادران نمونه و شايسته كردستاني بود، شير زناني كه تمام سختي ها، مشقت ها و مشكلات را براي گرم نگه داشتن كانون خانواده به جان مي خرند بدون هيچ شكوه و شكايتي.
مهمانان يكي پس از ديگري وارد سالن مي شدند، دختران، مادرانشان را همراهي مي كردند، كمتر از نيم ساعت تمام سالن پر و مراسم تجليل از فرشته هاي زميني با قرائت آياتي از كلام الله مجيد و سرود جمهوري اسلامي به صورت رسمي آغاز شد.
آيين نكوداشت مقام والاي مادر به همت بنياد بين المللي مادر و همكاري دفتر امور بانوان و خانواده استانداري كردستان و با هدف تجليل از 10 مادر شايسته و نمونه كردستاني برگزار شد و حاشيه هايي بسيار پررنگ تر و شيرين تر از متن داشت.

** اشكي براي مادر
يكي از حاشيه هاي قابل توجه و جالب اين مراسم اين بود كه تمام افرادي كه به عنوان سخنران بر روي سن دعوت شدند با يادآوري خاطراتي از مادر خود، اشك در چشمانشان حلقه زد و سخنان شان را با بغض آشكاري ادامه دادند.
اولين نفري كه به عنوان سخنران دعوت شد ليلا آژير مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان بود كه بر خلاف رسم معمول تمام مراسم ها كه مسئولان براي سخنراني دعوت مي شوند سخنراني نكرد بلكه با چشماني اشكبار و بغضي در گلو از زحمات و تلاش هاي مادر آسماني خود تقدير كرد.
پس از سخنان مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان دخترش دومين نفري بود كه بر روي سن دعوت شد تا از مادر قدرداني كرده و با دستان خود نشان بنياد بين المللي مادر را بر گردن او بيندازد.
دومين سخنران غلامرضا محمدي مديرعامل بنياد بين المللي مادر بود كه اين بنياد را با پاسداشت از مقام والاي مادر خويش پايه گذاري كرده و امروز با گذشت سه سال از آسماني شدن مادر به يادش قطرات اشك از چشمانش جاري شد و به همگان توصيه كرد قدر اين گوهر ناب را تا زماني كه از دست نداده اند، بدانند.
حسين فيروزي معاون استاندار كردستان نيز در هنگام سخنراني با نام بردن از مادر خود بغض كرد و گفت: ما خانواده خوشبختي هستيم چون گوهر گرانبهايي به نام مادر را هنوز در كنار خود داريم.

** نشان بنياد بين المللي مادر هديه به گروه دف نواز
يكي از برنامه هاي اين مراسم برگزاري آيين دف نوازي و مولودي خواني توسط گروه دف نواز بود كه با اجراي خوب خود سكوتي كامل بر سالن حكمفراما شد و پس از پايان اجرا از سوي مدير عامل بنياد بين المللي مادر نشان بنياد بر لباس آنان چسپانده شد.

** رونمايي از تنديس بنياد
يكي ديگر از حاشيه هاي جالب توجه اين مراسم رونمايي از يادبود بنياد بين المللي مادر در استان كردستان با دستان استاندار كردستان بود كه منقش به عكس مادر بزرگوار پايه گذار بنياد و همچنين 10 مادر نمونه كردستاني بود.
با رونمايي از اين تنديس مسئولان از جمله استاندار كردستان، مديرعامل بنياد و همسرش و همچنين مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان متني بر روي آن نوشته و امضا كردند.

** تقديم ديوان حافظ منقش به نام مادر به استاندار
در ادامه اين آيين از سوي بنياد بين المللي مادر ديوان حافظ منقش به نام مادر به بهمن مرادنيا استاندار كردستان تقديم شد و نشان ارادت عاشقي بنياد بين المللي مادر به رئيس دانشگاه علوم پزشكي كردستان اعطا شد.
بهمن مرادنيا در اين مراسم بدليل كسالت سخنراني نكرد و فقط در جمله اي از بنيانگذار بنياد بين المللي مادر و همسرش تقدير كرد و گفت: خدايا هيچ بچه اي را از مهر مادر محروم نكن.

** مدال بنياد بر گردن 10 مادر نمونه
جالب ترين بخش اين برنامه تجليل از 10 مادر نمونه و شايسته استان بود، مادراني كه هر كدام با سختي هاي و رنج هايي فراوان فرزنداني را تحويل جامعه داده اند كه امروز استان و كشور در حوزه هاي مختلف از وجود آنان بهره مي برند.
كبري اعظمي نژاد، بانو اماني، همدم بازيزدي، گوهر رمضاني، آمنه عزيزي، فاطمه اميني، ماه جبين مهدويان، فاطمه عليمرداني، مرضيه كوچكي و زينت اكبر پور مادران نمونه اي بودند كه نماد بنياد بين المللي مادر بر گردن شان آويخته شد.
نكته قابل توجه در اين آيين اين بود كه دو دختر نوجوان با لباس محلي، مادران نمونه را تا بالاي سن همراهي مي كردند و فرزند يكي از اين مادران به روي سن آمد و بر پاهاي مادر بوسه زد كه اين اقدام اشك را از چشمان حضار جاري ساخت.

** قاب ماندگار
در پايان اين برنامه جمعي از مسئولان بر روي سن دعوت شدند و با مادران نمونه اين استان عكس يادگاري گرفتند و پس از آن بيشتر حاضران با مدير عامل بنياد بين المللي مادر عكس گرفتند تا آن را به عنوان قابي ماندگار از آيين امروز بر ديوار خانه هايشان نصب كنند.
7348/9102