۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 83097224
T T
۰ نفر

خشكسالي موجب گسترش پديده حاشيه نشيني شده است

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 83097224
خشكسالي موجب گسترش پديده حاشيه نشيني شده است

اهواز - ايرنا - معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران كشور گفت: به علت خشكسالي‌هاي مكرر مهاجرت هايي از روستاها به شهرها شكل گرفته كه موجب بروزو گسترش پديده حاشيه نشيني شده است.

اسماعيل نجار روز دوشنبه در بازديد از سه منطقه حاشيه نشين و پرخطر منبع آب، حصيرآباد و كوي مندلي اهواز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هر چند در طول دوران پس از انقلاب اسلامي براي توقف حاشيه نشيني تلاش شد اما باز هم حاشيه نشيني شكل گرفت و با وجود اين كه اين مناطق حاشيه اي ساماندهي شدند اما پس از مدتي در حاشيه مناطق ساماندهي شده، مجددا حاشيه نشيني شكل گرفت و گسترش يافت.
رييس سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به وجود اهرم‌هاي قانوني براي الزام و اجبار جابجايي ساكنان منازل واقع در بافت فرسوده اظهار داشت: راهكارهاي متفاوتي در حوزه بافت هاي فرسوده وجود دارد اما در مديريت بحران اساس كاربر پيشگيري استوار است.
وي با اشاره به منازل ساخته شده در منطقه منبع آب و حصير آباد اهواز بيان كرد: اساسا نبايد اجازه ساخت و ساز در اين مناطق داده مي شد و در وهله دوم بايد تمهيداتي براي جابجايي اين منازل انديشيده شود.
نجار با بيان اين كه از اهرم هاي قانوني براي پيشگيري از پيامدهاي اين معضل استفاده مي شود افزود: وقتي در منطقه اي احتمال رانش زمين وجود دارد در صورت رخداد اين حادثه ممكن است تعداد زيادي از ساكنان آن منظقه جان خود را از دست بدهند يا با مشكلات مالي رو به رو شوند.
معاون وزير ادامه داد: ما بايد تمهيداتي بينديشيم و امكاناتي فراهم كنيم تا در اختيار ساكنان اين مناطق در معرض خطر قرار بگيرد و آنان با ميل و رغبت اقدام به جابجايي كنند.
وي توضيح داد: با توجه به وقوع حادثه در منطقه منبع آب ضرورت دارد كه بازسازي مجدد صورت بگيرد و كمك و مساعدت لازم به مردم انجام شود.
اسماعيل نجار، معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران كشور از روز يكشنبه براي سفري دو روزه به خوزستان سفر كرده است . وي در اين سفر از چندين پروژه عمراني در شهرستان هاي ايذه و باغملك را افتتاح و كلنگ زني كرد و روز دوشنبه نيز در آيين بهره برداري مركز مانيتورينگ مديريت بحران استان شركت كرد.
7164/6002