۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 83032018
T T
۰ نفر
پنج مدرسه در تالش افتتاح شد

آستارا - ایرنا - پنج مدرسه در شهرستان تالش واقع در غرب استان گیلان با كمك خیرین مدرسه ساز اتاق های بازرگانی كشور ساخته شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا پنج مدرسه در روستاهای شهرستان تالش عصر چهارشنبه با حضور پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان و مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مورد بهره برداری قرار گرفت.
نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران در مراسم بهره برداری از این مدرسه ها در مناطق محروم گیلان در شهرستان تالش با خطاب قرار دادن دانش آموزان این مدارس به اینكه ایران به تك تك شما امیدوار است، گفت : مجموعه مدارس ایران من كه توسط عده ای از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق های بازرگانی كشور ساخته می شود با هدف اعتلای اموزش و پرورش كشور ساخت یكصد مدرسه را در دست احداث دارد كه از این تعداد تا كنون 53 مدرسه در استان های كمتر توسعه یافته كشور افتتاح شده است.
پدارم سلطانی با بیان اینكه پنج باب مدرسه از این تعداد در مناطق محروم گیلان طی 2 روز با حضور مسوولان گیلان افتتاح شده ، تصریح كرد: مجموعه مدارس ایران من در 18 استان كمتر توسعه یافته كشور مدرسه ابتدایی خواهد ساخت كه پنج مدرسه ابتدایی در روستاهای محروم شهرستان تالش است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به هزینه 221میلیون تومانی این مدرسه ها در گیلان ابراز امیدواری كرد كه تا پایان امسال باقی مانده یكصد مدرسه مجموعه مدارس ایران من در سراسر كشور ساخت و تحویل آموزش و پرورش شود.
هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی گیلان نیز گفت: زنجیره مدارس ایران من در قالب پوشش مدرسه سازان توسط اعضای اتاق بازرگانی سراسر كشور در بخش خصوصی در خرداد93 پایه ریزی شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پویش مدرسه ساز ایران من به كمك كارآفرینان و فعالان اقتصادی كشور یكصد مدرسه به این نام را با همراهی و همكاری موسسه خیریه مهر گیتی در مناطق دور افتاده و مرزی كشور در دست احداث دارد و از این تعداد تاكنون 57 مدرسه مورد بهره برداری و مابقی در دست ساخت است .
رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و روسیه تاكید كرد: این گروه با اعتقاد به بهره وری و ارزشمند بودن سرمایه گذاری در آموزش به خصوص دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه كشور تاسیس یكصد مدرسه ابتدایی ایران من را در مناطق روستایی كمتر برخوردار و مرزی كشور هدف قرار داده است.
تیزهوش تابان تصریح كرد: مناطقی از كشور كه به دلیل دور بودن از مراكر و تمركز گرایی كمتر به آنها توجه شده و ازامكانات آموزشی ، بهداشتی و فرهنگی مناسبی برخوردار نیستند؛ در راستای اعتلای آموزش و پرورش كودكان كشور با هدف و نیت خیرخواهانه و نیكو كارانه مدرسه ساخته می شود.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی گیلان در راستای اهداف وزارت آموزش و پرورش و ضرورت مشاركت نیكوكاران و فعالان اقتصادی كشور با هدف مدرسه سازی دراین رابطه امروز پنج مدرسه توسط اعضای اتاق بازرگانی كشور با همراهی و همكاری موسسه خیریه مهر گیتی تحویل آموزش پرورش شهرستان تالش خواهد شد.
مدیركل نوسازی مدارس گیلان نیز در جریان افتتاح مجموعه مدارس ایران من با بیان این مطلب كه برای توسعه و اعتلای مدرسه سازی در كشور خیرین نقش سازنده ای دارند، گفت : توسط خیرین فعال اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی كشور شش باب مدرسه در شهرستان تالش با زیربنای 378 متر مربع و مجموع 15 كلاس درس ساخته شد.
اوسط اكبری مقدم با اعلام این مطلب كه این پروژه ها به صورت مشاركتی توسط خیرین موسسه پویش ایران من و نیز مجموعه نوسازی مدارس ساخته شده ، گفت : برای این مدارس 515 میلیون تومان هزینه شده كه مبلغ 300 میلیون تومان توسط خیرین اتاق بازرگانی (موسسه پویش ایران من) و 211 میلیون دیگر آن توسط نوسازی مدارس هزینه شده است .
به گفته وی این مدارس در مناطق سخت گذر روستایی گیلان واقع شده و هر مدرسه ظرفیت پذیرش 10 تا 22 دانش آموز را دارد.
روستاهای بیل یابین ، تنگاب ، زربیل ، علیه سرا ، لیسارا و لوعاچل شش روستایی هستند كه شش باب مدرسه در هر یك از آنها توسط فعالان اقتصادی كشور و اعضای نیكوكار اتاق بازرگانی كشور ساخته شد.
پیش بینی می شود سال تحصیلی 98-97 با حضور 32 هزار دانش آموز در 440 مدرسه تالش آغاز شود.
شهرستان تالش با چهار بخش مركزی، كرگانرود، حویق و اسالم در 110 كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع است.
2007/7124