۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۰۲
کد خبر: 83317769
T T
۰ نفر
ايجاد كنار گذر بزرگراه دستجردي به كشوري در اصفهان ضروري است

اصفهان - ايرنا - رييس پليس راهور شهرستان اصفهان گفت: ايجاد كنار گذر براي هدايت و ورود خودروها از بزرگراه شهيد دستجردي در شمال اصفهان به سمت بزرگراه شهيد كشوري در شرق اين كلانشهر براي كاهش بار ترافيكي مقابل پايانه مسافربري صفه ضروري است.

به گزارش ايرنا، تردد خودروهاي شخصي و سنگين، اتوبوس ها و تاكسي ها مقابل پايانه مسافربري صفه در جنوب كلانشهر اصفهان بويژه در ساعت ابتدايي صبح از هفت تا هشت باعث ايجاد ترافيك سنگيني مي شود به طوري كه خودروهايي كه از سمت بزرگراه شهيد دستجردي قصد ورود به بزرگراه شهيد كشوري را دارند ناچار به عبور از مقابل اين پايانه هستند.
از طرفي خودروها و اتوبوس هايي كه قصد خروج از توقفگاه و پارك سوار پايانه صفه را دارند در مسير خروجي خود در ترافيك خودروهايي كه قصد ورود به خيابان هزار جريب و بزرگراه شهيد كشوري را دارند، گرفتار مي شوند كه اين امر علاوه بر نارضايتي مردم و اتلاف وقت، زمينه ساز تصادف هاي رانندگي نيز مي شود هرچند پليس راهنمايي و رانندگي تا كنون تدابيري را براي كاهش اين ترافيك از جمله افزايش زمان چراغ سبز پل صفه و حضور نيروهاي پليس راهور داشته است.
سرهنگ ابوالقاسم چلمقاني روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از چند سال گذشته به دلايل مختلفي از جمله افزايش استفاده از خودروهاي شخصي و جمعيت ساكن در مناطق و شهرهاي جنوب اصفهان بويژه سپاهان شهر و بهارستان با ازدياد حجم تردد خودروها از مسير بزرگراه شهيد دستجردي به سمت پايانه مسافربري صفه مواجه هستيم.
وي با بيان اينكه ترافيك مقابل پايانه صفه در ساعت هاي ابتدايي صبح كه مردم قصد رفتن به محل كار يا مدرسه را دارند بسيار زياد است، اظهار داشت: پليس راهور تا كنون اقدام هايي را مانند افزايش تعداد نيروهاي پليس حاضر در محل براي هدايت خودروها و جلوگيري از توقف خودروها در مسير و افزايش زمان چراغ سبز انجام داده است.
چلمقاني با اشاره به اينكه حجم بسياري از اين ترددها مربوط به خروج از بزرگراه شهيد دستجردي و ورود به بزرگراه شهيد كشوري است، توضيح داد: هيچ نيازي به عبور اين خودروها از مقابل پايانه صفه نيست اما بدليل اينكه هيچ جاده يا كنار گذري براي اين موضوع، تعبيه نشده است آنها ناچار به عبور از جلوي پايانه هستند كه منجر به تشديد ترافيك مي شود.
وي اضافه كرد: احداث يك كنار گذر براي تردد خودروها از بزرگراه شهيد دستجردي به سمت شهيد كشوري از پشت پارك بانوان، پايانه صفه و مجتمع زيتون جهت كاهش بار ترافيكي اين محدوده ضروري است و پليس راهور آن را به شهرداري اصفهان پيشنهاد كرده است.
رييس پليس راهور شهرستان اصفهان تاكيد كرد: تا زمانيكه هنوز ساخت و ساز در محدوده پشت پايانه صفه صورت نگرفته و زمين هاي آن آزاد است، بهترين فرصت براي ايجاد اين كنار گذر مي باشد و اميدواريم كه شهرداري اصفهان اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهد.
چلمقاني خاطرنشان كرد: پارك سوار پايانه صفه براي اتوبوس هاي داخل شهري در حال احداث است و در زمان حاضر اتوبوس ها ناچار به توقف در كنار خيابان هستند كه همين امر و همچنين توقف برخي خودروها و تاكسي هاي اينترنتي در كنار پايانه در ترافيك تاثير مي گذارد.
صفه يكي از پرتردد ترين پايانه هاي مسافربري اصفهان در جنوب اين كلانشهر است كه به طور متوسط روزانه حدود يكصد هزار مسافر از آن جا به جا مي شوند.
كلانشهر اصفهان 2 ميليون نفر جمعيت دارد.
/6026/3011

سرخط اخبار استان‌ها