۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83283708
T T
۰ نفر

رحمانی: روابط تجاری تهران - باكو توسعه می یابد

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83283708
رحمانی: روابط تجاری تهران - باكو توسعه می یابد

باكو – ایرنا – 'رضا رحمانی' وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امسال توسعه می باید و شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت های همكاری اقتصادی فیمابین خواهیم بود.

رحمانی امروز (پنجشنبه) در حین ورود به باكو در گفت وگو با ایرنا افزود: من و هیات همراه با توجه به همسایگی و اشتراكات تاریخی دو كشور و با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی به جمهوری آذربایجان سفر كردم.
وی اظهار امیدواری كرد كه برای تحكیم روابط فیمابین اقتصادی، مذاكرات خوبی در این سفر انجام شود.
رحمانی با اشاره به این كه در گذشته دیدارهای خوبی میان روسای جمهوری و مقامات دو كشور انجام گرفته، گفت: پیگیری توافقات قبلی مستلزم این بود كه با مقامات جمهوری آذربایجان مذاكراتی انجام شود كه این سفر در همین راستا می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان افزود: در سال گذشته روابط ایران و جمهوری آذربایجان خیلی خوب و از رشد قابل توجه برخوردار بوده، ولی ظرفیت های دو كشور بیشتر از این را ایجاب می كند، بنا بر این در سال جاری شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.
رحمانی افزود: ما در خصوص فعالیت منطقه صنعتی مشترك پیگیر هستیم و در حال حاضر در حوزه تولیدات مشترك شركت های ایرانی در جموری آذربایجان حضور فعال دارند.
وی ادامه داد: در حوزه های صنعتی همكاری های خوب و گسترده آغاز شده و همه اینها مستلزم هماهنگی بین دو كشور همسایه است. زمینه های لازم برای گسسترش همكاری فراهم است و امیدواریم گسترش این روابط و مخصوصا افزایش حجم مبادلات تجاری به نفع دو ملت باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران قرار است در این سفر دو روزه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد، ساحل بابایف وزیر كار و تامین اجتماعی و صفر مهدی اف رییس گمرك این كشور دیدار كند.
برگزاری مراسم كلنگ زنی كارخانه مشترك اتوبوس سازی ایران - جمهوری آذربایجان در كوی صنعتی 'حاجی قابول' در 110 كیلومتری جنوب پایتخت جمهوری آذربایجان و شركت در همایش تجاری دو كشور از جمله برنامه های سفر رحمانی به باكو اعلام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان در جریان این سفر همچنین با جمعی از تجار ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان نیز دیدار و در مركز تجاری ایران در باكو هم حضور خواهد داشت.
خاورم **337*1275

سرخط اخبار جهان