۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۳:۳۴
کد خبر: 83276852
T T
۰ نفر
پلوسي از ترامپ به دليل حمله به نماينده زن مسلمان انتقاد كرد

تهران - ايرنا - رئيس مجلس نمايندگان آمريكا از رئيس جمهوري اين كشور به دليل سوء استفاده از احساسات مردم نسبت به حملات تروريستي يازده سپتامبر براي حمله سياسي به نماينده زن مسلمان انتقاد كرد.

به گزارش بامداد يكشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، استفاده دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا از فيلمي ويرايش شده حاوي تصاوير حملات تروريستي يازده سپتامبر سال 2001 در اين كشور در كنار سخنراني ايلهان عمر عضو زن مسلمان مجلس نمايندگان اين كشور انتقادهاي فراواني برانگيخته است.
در همين ارتباط، نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريكا اين اقدام ترامپ را نكوهش كرد و گفت: خاطره يازده سپتامبر موضوعي مقدس است و هر بحثي پيرامون آن بايد با احترام همراه باشد.
وي در ادامه تاكيد كرد: رئيس جمهوري ترامپ نبايد از تصاوير دردناك يازده سپتامبر براي حمله اي سياسي استفاده كند.
ترامپ در فيلم جنجالي خود در كنار تصاوير حمله يازده سپتامبر بخشي از سخنراني «عمر» در يك انجمن اسلامي را گذاشت كه گفته بود «عده اي كاري كرده اند».
اين فيلم با اين سخن تقطيع شده از عمر به گونه اي تدوين شده است كه به خواننده القاء شود او قصد تخفيف و كوچك جلوه دادن حادثه يازده سپتامبر را داشته است.
اين در حالي است كه عمر اين گزاره را پس از آن گفته بود كه از وضعيت دشوار مسلمانان پس از آن حملات و ترس ها و تبعيض هايي كه تجربه كردند، انتقاد كرده بود.
وي سپس گفته بود كه چون عده اي كاري كرده اند، مسلمانان در آمريكا متحمل دشواري هايي شدند.
پيش از پلوسي برخي ديگر از چهره هاي دمكرات از عمر حمايت كرده و به انتقاد از ترامپ پرداختند. برني سندرز سناتور ايالت ورمونت و نامزد انتخابات رياست جمهوري ساعاتي پس از انتشار ويدئوي مزبور، در توييتي عمر را قوي و شجاع خواند كه همانند وي تسليم 'نژاد پرستي و تنفر ترامپ' نمي شود.
سندرز در ادامه اين توييت، حمله ترامپ را خطرناك و مشمئزكننده خواند و خواهان پايان آن شد.
همچنين اليزابت وارن سناتور ارشد دمكرات و يكي ديگر از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري 2020 آمريكا در توييتي به شدت از ترامپ انتقاد كرده و وي را متهم به برانگيختن خشونت عليه عمر و مسلمانان كرده بود.
شبد**9416**1379
۰ نفر