۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶
کد خبر: 83238160
T T
۰ نفر
ظریف: سفر دكتر روحانی به عراق درمقطع بسیار مهمی صورت می گیرد

بغداد - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تاكید كرد كه سفر دكتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق در مقطع بسیار مهمی از تاریخ این كشور صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یكشنبه در نشست مذاكرات هیات ایرانی و عراقی در بغداد با حضور همتای عراقی اش گفت: خوشحالم كه در فاصله حدود یك ماه این دومین بار است كه به عراق سفر می كنم.
ظریف افزود: روابط ایران و عراق راهبردی است و با خون جوانان دو كشور در نبرد با داعش به هم پیوند خورده است و هیچ كشوری نمی تواند آن را تضعیف كند.
وزیر امور خارجه ایران افزود: خوشحالیم كه سفر دكتر روحانی در مقطع بسیار مهم تاریخی و پس از پیروزی عراق بر داعش بعنوان دشمن بشریت صورت می گیرد.
وی در این خصوص همچنین به موفقیت عراق در انتخابات پارلمانی اخیر و پیشبرد روند دموكراتیك و برقراری یك نظام فراطائفه ای و فراقومیتی در عراق اشاره كرد و گفت: این موفقیت بزرگ را باید به ملت و دولت عراق تبریك بگوییم.
ظریف گفت: این موفقیت بزرگی برای دموكراسی و ملت عراق بوده و ما آن را به ملت و دولت عراق تبریك می گوییم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت كه امروز مذاكرات خوبی با محمدعلی الحكیم همتای عراقی خود در خصوص مسائل دو جانبه و منطقه داشته است.
وی ابراز امیدواری كرد ادامه مذاكرات دو طرف در این نشست به تفاهمات خوبی به نفع دو ملت و دو كشور برسد تا در جریان سفر روز دوشنبه دكتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، مورد توافق دو طرف قرار گیرد و نهایی شود.
ظریف عصر شنبه برای انجام مقدمات سفر دكتر روحانی وارد بغداد شد و روز یكشنبه قرار است مذاكراتی را با مقامات عراقی از جمله همتای عراقی خود انجام دهد.
دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا دوشنبه در یك سفر رسمی سه روزه وارد بغداد شود.
خاورم*2**380*