۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83231906
T T
۰ نفر
دانشگاه شهيد بهشتي و ستاد توسعه زيست فناوري همكاري مي كنند

تهران- ايرنا- دو تفاهم‌نامه همكاري ميان دانشگاه شهيد بهشتي و ستاد توسعه زيست ‌فناوري با هدف تجاري سازي و تامين نيازهاي اساسي كشور در اين حوزه، به امضاء رسيد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از دانشگاه شهيد بهشتي، اين تفاهم نامه در راستاي توسعه زيست‌فناوري براي نيل به اهداف مشترك، تبديل ايده به محصول و تجاري‌سازي و همچنين تأمين نيازهاي اساسي كشور در حوزه زيست‌فناوري به امضاي بابك شكري معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه و مصطفي قانعي، دبير ستاد توسعه زيست ‌فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري رسيد.
بر اساس اين دو تفاهم‌نامه، آزمايشگاه افزايش بهره‌وري توليد در زيست‌ فناوري و مركز نوآوري دانشكده علوم و فناوري زيستي دانشگاه شهيد بهشتي راه‌اندازي مي شود.
سيد حسن صدوق رئيس دانشگاه شهيد بهشتي در اين مراسم اظهار داشت: حوزه زيست ‌فناوري جزء علوم پيشرو قلمداد مي شود و به ‌عنوان يك دانش ميان ‌رشته‌اي از جايگاه بسيار مهمي در عصر حاضر برخوردار است.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي چشمگير دانشگاه در حوزه زيست‌فناوري گفت: در اين دانشگاه به پشتوانه برخورداري از اعضاي هيات ‌علمي متخصص، دانشجويان نخبه و مستعد در رشته‌هاي مرتبط با حوزه زيست‌فناوري، تجهيزات، زيرساخت‌ها و توانمندي‌ها طي سال‌هاي اخير گام‌ هاي موفقي برداشته ‌شده است.
دبير ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز در سخناني عنوان كرد: ظرفيت‌هاي دانشگاه شهيد بهشتي در حوزه علوم زيستي بسيار قابل‌توجه است و بايد با ايجاد تعامل بين محققان رشته‌هاي مختلف، شبكه‌اي از اعضاي هيات علمي در رشته ‌هاي مرتبط با حوزه علوم زيستي ايجاد شود.
به گفته قانعي، اين قرارداد با راه‌اندازي مركز نوآوري، باهدف بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي دانشگاه منعقد و در مركز نوآوري نيز شرايط و زيرساخت هاي لازم براي توليد و همچنين تجاري ‌سازي محصولات فراهم مي شود.
**9484**1584