۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83215036
T T
۰ نفر
35 هزار دانش آموز خراساني در طرح شهيدپژوهي مشاركت دارند

مشهد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: 35 هزار دانش آموز دخترو پسر در سطح مدارس اين استان در قالب 'طرح شهيدپژوهي' مشاركت داشته و فعاليت تحقيقي مي كنند.

اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي روز سه شنبه به نقل از قامسعلي خدابنده در جشنواره اي با عنوان 'دردانه هاي مدافع حرم' گزارش داد: همچنين از ابتداي سال تحصيلي جاري تاكنون 300 يادواره شهداي دانش آموز در مدارس سطح استان برگزار شده است.
وي افزود: شهداي مدافع حرم انسانهايي بودند كه خارج از مرزهاي وطني به دفاع از اعتقاد و مذهب خود پرداختند. هم اينك 100 دانش آموز فرزند شهداي مدافع حرم در مداري خراسان رضوي تحصيل مي كنند. بايد اين شهدا به نسل جوان معرفي شوند لذا آموزش و پرورش خراسان رضوي در راستاي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت اقدامات شايسته اي انجام داده است.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي ادامه داد : طرح شهيدپژوهي در بيان دانش آموزان به منظور آشنايي بيشتر اين قشر با شهدا، سيره و زندگينامه آن عزيزان از جمله اقدامات انجام شده در جهت توسعه فرهنگ ايثار و شهادت است.
وي گفت: جشنواره دردانه هاي شهداي مدافع حرم نيز نخستين حركت در خراسان رضوي براي بزرگداشت ياد و خاطره مدافعان حرم است.
خدابنده افزود: تاكنون 65 جلد كتاب شهيدپژوهي در خراسان رضوي به چاپ رسيده و از خانواده ايثارگران و شهدا در مناسبتهاي مختلف همچون دهه فجر، هفته دفاع مقدس، روز جانباز و سالروز ورود آزادگان تقدير به عمل آمده است.
خراسان رضوي افزون بر يك ميليون و 220 هزار دانش آموز دارد كه 9 درصد جمعيت دانش آموزي كشور را تشكيل مي دهند.
7496/1858

سرخط اخبار استان‌ها