۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 83201144
T T
۰ نفر

همسر «سیدامامی» خواستار رفع ممنوع الخروجی شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 83201144
همسر «سیدامامی» خواستار رفع ممنوع الخروجی  شد

تهران- ایرنا- «مریم ممبینی» همسر كاووس سیدامامی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست كه سال گذشته بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودكشی كرد، از دادسرای امنیت خواستار رفع ممنوع الخروجی خود شد.

ابوذر نصراللهی، وكیل مدافع همسر كاووس سید امامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این مطلب گفت: به منظور پیگیری وضع ممنوع الخروجی موكلم، چهارشنبه (17 بهمن) به مرجع استعلام كشوری وضعیت ممنوع الخروجی در دادستانی كل كشور كشور مراجعه كردیم كه اعلام كردند دستور ممنوع الخروجی خانم ممبینی، اول دی امسال منقضی شده است اما چون مرجع صادر كننده و تمدید كننده آن سرپرست دادسرای امنیت است، باید به صورت مجزا رفع آن را اعلام كند؛ در نتیجه همسر مرحوم سید امامی هنوز ممنوع الخروج است.
این وكیل دادگستری افزود: در ادامه به صورت حضوری به همراه آقای درفشان وكیل دیگر همسر سیدامامی به دادسرای امنیت مراجعه و یك نسخه از درخواست رفع ممنوع الخروجی را تحویل دفتر سرپرست دادسرا دادیم اما چون شماره ثبت ندادند برای حفظ سابقه به صورت پستی دو قبضه نیز به صورت پیشتاز تحویل دفتر پست و رسید دریافت شد.
كاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی بود كه اوایل بهمن 96 به همراه چند نفر دیگر بازداشت و 19 بهمن در زندان اوین درگذشت.
دادستان تهران اتهام این فعالان محیط زیستی را جاسوسی اعلام كرد و گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط ‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی كشور در حوزه‌های استراتژیك اقدام می‌كردند.
جعفری دولت آبادی همچنین پیشتر گفته بود كه سیدامامی «با توجه به اینكه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته، متاسفانه در زندان دست به خودكشی زده است.»
دادستان تهران همچنین 29 بهمن سال 96 با تاكید بر ضرورت افزایش نظارت ها در بازداشتگاه ها و زندان ها و حفظ حقوق متهمان زندان دستور داد تحقیقات در مورد پرونده فوت كاووس سیدامامی ادامه یابد و با «افراد مقصر» در این حادثه برخورد شود.
شبكه دوم سیما در برنامه خبری 20:30 مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» درباره فعالیت های سیدامامی پخش كرد كه خانواده سیدامامی پس از پخش این مستند در دادسرای فرهنگ و رسانه از رئیس و معاون سازمان صداوسیما، مدیر پخش شبكه دوم سیما و عوامل تهیه مستند مزبور شكایت كردند.
خانواده سیدامامی به تازگی طی نامه ای به بازپرس پرونده، خواستار اجرای ماده 30 اساسنامه صدا و سیما و حضور در تلویزیون برای پاسخگویی به موارد مطروحه در مستند «منطقه ممنوعه» شده اند.
اجتمام *9104 * 3063
۰ نفر