۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۷
کد خبر: 83173411
T T
۰ نفر
يك ماه گذشت و فيوضي، بازپرس و معلم «صبح جمعه با شما» نيامد

تهران- ايرنا- ساجد قدوسيان تهيه كننده صبح جمعه با شما با اشاره به اينكه يك ماهي بود كه زنده ياد محب اهري به خاطر بيماري اش در اين برنامه اجرا نداشت گفت: صبح جمعه با شما بدون حرفه اي ترين گوينده خود ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، ساجد قدوسيان تهيه كننده برنامه راديويي صبح جمعه با شما ضمن تسليت درگذشت زنده ياد حسين محب اهري به خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: در طول يك ماه اخير كه زنده ياد محب اهري نبود همه مخاطبان پيگير شخصيت هاي آقاي فيوضي، آقاي بازپرس و نقش معلم بودند، معلمي معروفي كه خود ما سالهاي سال با آن خاطره داشتيم.
ساجد قدوسيان تهيه كننده برنامه صبحي ديگر عنوان كرد: من از اينكه امروز حسين محب اهري در كنار ما نيست خيلي ناراحت هستم ما سالها با هم همكار بوديم و‌زندگي كرديم اما بايد اعتراف كنم در ته قلبم از يك بابت خشنود هستم، بله من خشنودم كه ديگر حسين درد نمي كشد.
قدوسيان با اشاره به برنامه اي كه يلداي امسال در آن شركت كرده بود، گفت: به ياد دارم امسال يلدا، درويژه برنامه يلدا و لبخند خواستم كه زنده ياد محب اهري را روي خط بياورند، اين هنرمند روي خط آمد و با انرژي هميشگي اش صحبت كرد و حتي چند بيت شعر هم برايمان خواند. او هميشه هنرمندي با انرژي بود و همه محب اهري را تاكنون سرزنده ديده بودند، اين گوينده پيشكسوت در بدترين و دردناك ترين لحظات زندگي اش لبخند به لب داشت.
تهيه كننده صبح جمعه با شما همچنين اظهار داشت: برنامه صبح جمعه با شما ادامه خواهد داشت اما بدون حرفه اي ترين گوينده اش، ما در پاييز امسال نويسنده صبح جمعه با شما را از دست داديم و امروز به سوگ بهترين گوينده مان نشستيم.
زنده ياد محب اهري اواسط آذرماه امسال پس از طي كردن دوره اول درمان و با بهبودي نسبي به صحنه تئاتر برگشته بود اما به دليل ضعف جسماني و شدت يافتن بيماري اواخر آذرماه دوباره در بيمارستان بستري شد.
محب اهري متولد مهرماه 1330 در تهران و فارغ‌التحصيل رشته ادبيات فارسي از مدرسهٔ عالي ادبيات و زبان‌هاي خارجي بود و از سال 1350 به عكاسي تجربي و بازي در تئاتر پرداخت؛ در سال 1354 يك دوره آموزش بازيگري را در كارگاه نمايش زير نظر آربي اوانسيان گذراند و با ايفاي نقش كوچكي در فيلم «رابطه» به كارگرداني پوران درخشنده وارد سينما شد.
زنده ياد اهري، طي اين سال‌ها در فيلم‌هاي زيادي به ايفاي نقش پرداخته كه از آن جمله مي‌توان به «محموله»، «سفر جادويي»، «دو فيلم با يك بليت»، «همسر»، «من زمين را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «كاكادو»، «وقتي همه خوابيم»، «خوابم مي‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساكن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بيگانه» اشاره كرد.
او همچنين در دهه 60 خبرنگار حوزه سينما و تئاتر خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) بود.
محب اهري بعد از سال‌ها مبارزه با بيماري سرطان، بامداد امروز، 26 دي‌ماه در 67 سالگي در تهران چشم از جهان فرو بست، پيكر اين هنرمند فقيد، ساعت 9 صبح فردا (پنجشنبه 27 دي‌) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدي تشييع مي‌شود.
فراهنگ**9210 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ