آقای رئیسی! نوبت شماست+ فیلم

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶
کد خبر: 85481726
آقای رئیسی! نوبت شماست+ فیلم

تهران- ایرنا- امروز سالروز میلاد علی بن موسی الرضا(ع) و کشیک اول حرم امام رئوف با «سیدابراهیم رئیسی» است. چقدر جای شما خالی است!

اعلام خبر شهادت آیت الله رئیسی پس از ساعت ها انتظار و نگرانی، نه فقط ملت ایران بلکه آزادگان و دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان را در حیرت فرو برد و بسیار سخت و جانکاه بود. مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) چه زیبا در وصف دیشب نوشت که چه گذشت بر مردم ایران «در این انقلاب، یلدا را در آخرین شب اردیبهشت دیدیم! مگر یک مرد در جستجوی دردِ مردم تا کجا می تواند پیش برود که نشود پیدایش کرد؟! شب از نیمه گذشت، وقت نماز شب است، آقا سید! به خاطر دست های رو به آسمان این مردم، بلند شو و در قنوتت دعا کن که همه پیدا شویم، ما برای تو و تو برای ما...

از عصر دیروز که خبر سقوط بالگرد با عنوان «فرود سخت» مطرح شد، مردم در مساجد و خیابان ها دست به دعا برداشتند و در شب میلاد امام رضا(ع) ملتمسانه سلامتی سید مظلومان را از خدا خواستند. یکی نوشت «ای مرد، در میانه‌ میدان چه می‌کنی؟! در لابلای جنگل و باران چه می کنی؟! میز ریاست تو چه کم داشت از رفاه، در ورزقان و در مه و بوران چه می‌کنی؟!»؛

دیگری حال و روز لحظه اعلام خبر شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و اینگونه نوشت «حالم خراب است؛ مثل صبح ۱۳ دی»؛ میثم مطیعی ذاکر اهل بیت هم نوشت «چو تویی قضای‌گردان، به دعای مستمندان، که ز جان ما بگردان، ره آفت قضا را، خدایا به حق امام رضا علیه‌السلام، آفت و بلا را از این کشور و ملت و خادمانش که همه خادم‌الرضایند دور بدار...»

آقای رئیسی! نوبت شماست+ فیلم

بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی هم دست به دامان امام رضا (ع) شدند. یکی نوشت «شما که رئوفی، بیشتر از آسمان و زمین، دل ما مثل تگرگ های دیروز، ریخته در صحن حرم شما، ما راضی هستیم به هرآنچا شما رضا باشید به آن، فقط اگر باید دعا کنیم، این از ما و دست التماسمان، این شما و مهربانی آسمانی‌تان...»

اینترنت هم نتوانست در این ۲۰ ساعت پا به پای کاربرانی بیاید که مطالب و تصاویر و فیلم هایی از سید شهیدان خدمت منتشر می کردند و گاهی از آن ها عقب می افتاد. با اعلام خبر شهادت رئیسی و همراهانش، داغ مردم ایران تازه شد و حالا در سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) که باید جشن بگیرند با چشم های گریان و بغض های فروخورده به استقبال میلاد ثامن الحجج می روند.

شیعیان از امام رضا(ع) یاد گرفته اند که آن حضرت به ابن شبیب فرمود اگر خواستید برای کسی یا چیری گریه کنید، «فابک علی الحسین» برای حسین فاطمه اشک بریزید و حالا مردم ایران در روزی که نوبت کشیک رئیسی در حرم امام رضاست، به یاد مصیبت های عزیز فاطمه اشک می ریزند و به جای خالی خادم محرومان نگاه می کنند.

خود رئیسی می گفت «عنوان افتخارآمیز را برای خودم عنوان خادم الرضا(ع) می دانم. آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران در شب ولادت امام رضا(ع) به شهادت رسید و مزد خادمی خود را گرفت. مجید یراقبافان مجری اعلام برنامه های حرم امام رضا(ع) در ساعت های اولیه امروز با اعلام خبر شهادت رئیسی گفت که بر اساس نوبت کشیک های هشت گانه حرم مطهر، نوبت کشیک اول است و رئیسی خادم کشیک اول بود.

رئیسی که رهبر انقلاب در پیام تسلیت از او به عنوان خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزش یاد کردند، می گفت «امام حسین (ع) در روز عاشورا تابلویی را ترسیم کردند که توکل، ایثار، مساوات، مواسات، شهادت و تمام مظاهر عالی انسانی در این تابلوی زیبا نقش بسته است» و حالا خودش با این مظاهر عالی انسانی همچون توکل و ایثار و شهادت به سوی معبود شتافت.

پس از اعلام شهادت رئیسی هر یک از علاقه مندان به این سیدشهیدان خدمت، ارادت خود را به شکلی نشان داد. برخی با صدا و سیما تماس می گرفتند و با بغض و گریه شهادت رئیس جمهور را تسلیت می گفتند؛ بعضی به خادم خستگی ناپذیر ملت ایران نوید می دادند که «وقت استراحت رسید؛ سید جان! کمی به پاهایت استراحت بده»؛ برخی با استناد به این صحبت رئیسی که «برای خدمت آمده ام و از زخم زبان ها مانند استادم شهید بهشتی نمی هراسم» نوشتند «یادگار بهشتی، به استاد شهیدش پیوست».

آقای رئیسی! نوبت شماست+ فیلم

از ابتدای صبح شاعران هم دست به قلم شدند و در رثای رئیسی نوشتند. علی مقدم تقدیم به روح شهید جمهور نوشت «رفتی و به دل شبیه یک آه شدی، رفتی و به ما چراغ این راه شدی ؛مصداق "رِجالٌ صَدَقوا" گردیدی، رفتی و مهاجر الی الله شدی» و صدیقه سادات علوی اینگونه سرود «با معجزه‌ای، به درد پایان بدهیم؛ مردانه به کار عشق، سامان بدهیم؛ پروانه‌شدن مسیر آسانی نیست؛ باید که به رسم عاشقان "جان" بدهیم»

سیدحبیب نظاری که لباس شهادت را لایق قامت رئیسی می دانست، نوشت «کجا گل‌های پرپر می‌فروشند؟ شهادت را مکرر می‌فروشند؟ دلم در حسرت پرواز پوسید؛ کجا بال کبوتر می‌فروشند؟» یوسف رحیمی هم نوشت «او رفت و به سرمنزل مقصود رسید؛ او رفت و به آنچه لایقش بود، رسید؛ هر کس وسط راه بماند، مانده‌ست... آن مرد که یک لحظه نیاسود، رسید»

عادل حسین قربان هم اینگونه دل ها را به کربلا برد «اشک! روان شو! خبر از یار نیامد، مرهم به دلِ غم‌زده، این‌بار نیامد، گفتند که ایران حرمِ آلِ رسول است، ای اهلِ حرم! میر و علمدار نیامد»

هنوز ملت ایران در بهت و ناباوری است که چگونه در یک روز عزیزانی را از دست دادند که در خدمت به مردم، روز و شب نمی شناختند؛ از رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گرفته تا آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی و سایر همراهانی که رئیسی را همراهی می کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha