آیندگان مانند رئیسی و شهیدان خدمت مسئولیت‌پذیر باشند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان ویژگی‌های شهیدان خدمت به ویژه آیت‌الله رئیسی گفت: این شهیدان کارنامه‌های درخشانی داشتند و امیدوارم آیندگان این پیام را دریافت کنند و مانند این شهیدان مسئولیت‌پذیری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی عصر دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی قرآن کریم ویژه پسران ۱۲ تا ۲۲ سال در ورزشگاه شهید شیرودی با اشاره به آیات ۱۳ و ۸۴ سوره اسرا گفت: وجود شریف و خدوم ریاست محترم جمهور در سالیانی متمادی در عرصه های مختلف، خدمتگزار این مرز و بوم، خدمتگزار شهیدان، ملتزم به آرمان شهیدان و پیرو حضرت امام(ره) و ولی فقیه بود.

وی افزود: شهید رئیسی در عرصه های مختلف، چه هنگامی که دادستان کرج بود، چه هنگامی که در قوه قضائیه ایفای نقش کردند و در بازرسی کل کشور بودند یا زمانی که معاون اول قوه قضاییه بودند، چه هنگامی که با افتخار تولیت آستان مقدس حضرت رضا را پذیرفتند و چه هنگامی که به عنوان وظیفه و مسئولیت پذیری به جرگه مدیر کلان اجرایی کشور وارد شدند، همه دیدند ایشان دغدغه آب و نان مردم را داشت و دغدغه آب و نان خودش را نداشت.

آیندگان مانند رئیسی و شهیدان خدمت مسئولیت‌پذیر باشند

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: رئیسی دغدغه مسئولیت پذیری و ایفای مسئولیت با محوریت رضایتمندی خدا و مردم و ولی فقیه را داشت و چیز دیگری نمی خواست. او در این مسیر شهید شد که به مردم بگوید این انقلاب راه پر فراز و نشیب را طی می کند و ما در خدمت انقلاب بودیم و شهید شدیم؛ شما هم در آینده در این مسیر حرکت کنید.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های شهید جمهور گفت: رئیسی در سازمان ملل ادعا کردند که باید رئیس جمهوری آمریکا محاکمه شود و چرا سردار عزیز ما را شهید کرد. در واقع آیت الله رئیسی در آنجا بیانیه عزت ما را بیان کرد. او در نظام اجرایی کشور در حوزه کارخانجات تعطیل و صنایع معطل هر روز حرکت جدیدی را آغاز می کرد و این کارنامه درخشان رئیسی بود.

خاموشی افزود: شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه لحظه ای برای غزه آرام و قرار نداشت و دیدیم که در مقابله با دشمن صهیونیست چگونه صحبت می کرد. آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم چگونه زندگی با مردم را یاد داد و شهید مالک رحمتی زمانی که معاونت تولیت آستان مقدس رضوی را داشت، یک کارنامه درخشان ارائه کرد و در ماه های اخیر استانداری آذربایجان شرقی را پذیرفت. این شهیدان کارنامه های درخشانی داشتند و امیدوارم آیندگان این پیام را دریافت کنند و مسئولیت پذیری مانند این شهیدان داشته باشند.

آیندگان مانند رئیسی و شهیدان خدمت مسئولیت‌پذیر باشند

وی با تلاوت آیه ۲۳ سوره احزاب گفت: شهیدان ما آرمانی مشترک دارند و آن آرمان عبارت است از عمل به فرمان خدا و رضایتمندی حق. در قرآن نیز اینگونه آمده است که ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم خدا جان و مال انسان ها را خریداری می کند و آنها در جوار حق زنده هستند و از آنچه خدا به آنها عنایت کرده، خوشحال هستند. شهیدان ما مورد کرامت در بهشت های برزخی هستند و ان شاء الله بدون درک صحرای محشر، به بهشت ابدی منتقل می شوند و از دست با کفایت ائمه طاهرین شهد پیروزی و وصال را می گیرند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی قرآن کریم و تلاوت نوجوانان در این مراسم با حضور چهار هزار نوجوان و قاری گفت: این جلسه قرآنی را به ارواح این شهیدان و همه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آنان که در غزه جان به جان آفرین تسلیم کردند، تقدیم می کنیم.

در این مراسم محمدحسین پویانفر به شعرخوانی و مداحی پرداخت و قرار بود برنامه های شاد به مناسبت جشن میلاد ثامن الحجج (ع) برگزار شود که با شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، برنامه مداحی و ذکر مصیبت توسط یکی از مداحان اهل بیت اجرا شد.

در این مرحله از جشنواره، ۱۶ نوجوان برگزیده نهایی برای کسب عنوان برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha