۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 83173356
T T
۰ نفر
پروتكل همكاری نظامی بین ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد

باكو - ایرنا - در دیدار امروز رییس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ، پروتكل همكاری نظامی میان دو كشور امضا شد.

به گزارش ایرنا ، این پروتكل كه در زمینه تقویت همكاری در حوزه های مختلف نظامی و نظامی - فنی است ، در جریان سفر سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری به باكو و دیدار با ذاكر حسن اف امضا شد.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، در پایان این دیدار، در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح مذاكرات انجام گرفته ،پرداختند.
سردار باقری درباره نتایج دیدار امروز خود گفت: پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان ، ملاقات گرم و صمیمی با وزیر دفاع این كشور داشتیم كه طی آن راهكارهای توسعه همكاری های آتی بررسی شد.
وی افزود: در این دیدار حمایت جمهوری اسلامی ایران را از تمامیت ارضی كشور آذربایجان اعلام و بر ضرورت توسعه همكاری ها در زمینه های مختلف لجستیكی، آموزشی و انتقال تجارب عملیاتی تاكید كردیم.
سردار باقری با بیان اینكه توافقات ارزشمندی در این دیدار انجام گرفت ، اظهار امیدواری كرد كه این سفر گام بلندی برای توسعه روابط دفاعی و نظامی بین دو كشور باشد.
وی افزود: افق های بسیار روشنی برای آینده روابط دفاعی و امنیتی دو كشور نمایان است .
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران ، ضمن ابراز قدردانی از سفر سردار باقری ، گفت: در این دیدار مسائل مهمی بررسی شد و ما امیدهای زیادی به این سفر داریم .
حسن اف با اشاره به توسعه همكاری ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه ها ، اظهار داشت: اطمینان دارم پس از این سفر همكاری های نظامی دو كشور به بالاترین سطح برسد.
وی، همچنین از مواضع ایران در رابطه با حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان قدردانی كرد و گفت: امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افزود: این دیدار فرصتی برای بررسی فعالیت كمیسیون مشترك نظامی ایران و آذربایجان بود.
سردار باقری كه برای یك سفر دو روزه امروز صبح وارد باكو شده است ، با رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان و نخست وزیر این كشور نیز دیدار خواهد كرد.
خاورم ** 337** 1579