۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83150838
T T
۰ نفر
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد  به سانحه واژگونی اتوبوس

تهران-ایرنا- صدها نفر از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد كه هم اكنون تعداد آنها درحال افزایش است از دقایقی پیش مقابل در ورودی این واحد نسبت به آنچه بی لیاقتی مسئولان دانشگاه در حفظ جان دانشجویان می نامند ، تجمع اعتراضی برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، در میان تجمع كنندگان كه امروز شنبه درحال برگزاری است تعدادی از خانواده دانشجویان سانحه واژگونی اتوبوس دانشگاه نیز به چشم می خورند .
سه شنبه گذشته بود كه در سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات داخل محوطه این دانشگاه ، تعداد 8 دانشجو، پدر یكی از آنها و راننده اتوبوس جان خود را از دست دادند ، 26 دانشجوی دیگر نیز مصدوم شدند .
به گفته تعدادی از آنان ، عزل برخی مدیران صرفا فرار به جلو مسئولان دانشگاه و سلب مسئولیت است، درحالی كه سالهاست همه از خطرناك بودن این جاده مطلع بودند اما هیچ اقدامی نكردند .
یكی دیگر از دانشجویان به خبرنگار ما گفت : استعفای بالاترین دست اندركار و مقام دانشگاه و سرپرست علوم و تحقیقات حداقل هزینه ای است كه این افراد باید پرداخت كنند آنها حتی حاضر به عذر خواهی نیز نشدند .
مسئول بی كفایت استعفا استعفا و دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد و الله اكبر روز عزاست امروز دانشجوی ایرانی صاحب عزاست امروز نیز از شعار تجمع كنندگان بود.
تجمع كنندگان با خواندن شعر یار دبستانی من و ذكر فاتحه و صلوات یاد دانشجویان جانباخته در سانحه واژگونی اتوبوس را گرامی داشتند.
دانشجویان حضور فوری مسئولان در محل تجمع را خواستار شدند و اعلام كردند تا زمان حضور یكی مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد به تجمع خود ادامه می دهند. آنها هم اكنون در حال حركت به سمت محل سانحه هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دانشجویان دراین تجمع كه تا ظهر امروز ادامه یافت، با قرائت بیانیه ای 9 ماده ای متفرق شدند، از جمله بندهای این بیانیه درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد، عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه ، ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته ، استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تعیین سرعت مجاز، نصب برگه معاینه فنی در اتوبوس، بررسی آن در بازه های زمانی كوتاه و استخدام راننده های با صلاحیت است .
همچنین ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش كوه و نصب گاردریل در طول مسیر ، رایگان شدن یا حداقل كم شدن هزینه آژانس ها تا هنگامی كه نوسازی ناوگان و حفاظت مسیرها تامین شود ، نظارت بهداشتی مداوم بر بوفه ها و راه اندازی بوفه سر پوشیده ابن سینا، تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان از دیگر محورهای مورد درخواست دانشجویان است .
**9283**1601**