۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 83144206
T T
۰ نفر
حضور بانوان در ورزشگاه ها با 2 شرط ممكن است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی قوه قضاییه معتقد است بانوان نیز می توانند همچون آقایان به ورزشگاه ها بروند و از دیدن بازی ها لذت ببرند به شرطی كه اخلاق و مسائل شرعی رعایت شود.

حجت الاسلام هادی صادقی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: همانگونه كه خانم ها همراه با آقایان به سینما می روند و از دیدن فیلم بهره می‌گیرند یا به پارك می روند، در ورزشگاه نیز می توانند حضور پیدا كنند ولی ورود زنان به ورزشگاه ها ممكن است دو عارضه داشته باشد كه باید آن را برطرف كرد و مسئولان اجازه ندهند این مسائل پدید آید.
وی افزود: اگر این دو عارضه مدیریت و با آن مقابله شود و دولت فضایی مناسب را ایجاد كند كه این دو مشكل وجود نداشته باشد، هیچ اشكالی مانع حضور بانوان در ورزشگاه ها نخواهد بود كه عارضه اول موضوع اخلاق است. یعنی ممكن است در ورزشگاه ها فضای ناسالمی وجود داشته باشد و كلمات اهانت آمیزی گفته شود یا به بانوان توهین هایی شود و در آن صورت حریم ها شكسته شود كه در این زمینه باید مدیریت شود ولی باید بدانیم رفع این مساله فقط كار دولت نیست و خود مردم باید همكاری كنند.
معاون قوه قضاییه افزود: مساله رعایت اخلاق در ورزشگاه هم به عهده دولت است و هم تیم های ورزشی و طرفدارانشان باید فعالیت كنند تا فضایی سالم را برای حضور زنان ایجاد كنند و فدراسیون ها نیز باید نظارت داشته باشند.
صادقی اضافه كرد: عارضه دوم مربوط به مسائل شرعی است كه طبق فتوای مراجع تقلید دیدن بدن نامحرم برای هر دو طرف اشكال دارد. یعنی هم مرد و هم زن نمی توانند به بدن برهنه نگاه كنند كه رفع این مشكل هم سخت نیست. چون در گذشته برای حضور بانوان در بعضی از ورزش ها این كار را كرده ایم و تجربه داریم.
معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه كرد: بانوان در اوایل انقلاب در هیچ رشته ورزشی شركت نمی كردند ولی الان در ده ها رشته با پوشش خوب شركت می‌كنند و بر همین اساس می‌توانند با پوشش خوب در مسابقات شركت كنند.
اجتمام*1003* 3063