۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 83108428
T T
۰ نفر
لندن حكم حبس ابد شهروند انگلیسی در امارات را ناامید كننده خواند

لندن – ایرنا – «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به‌حكم دادگاه امارات متحده عربی در رابطه با حبس ابد یك شهروند انگلیسی به جرم جاسوسی در این كشور انتقاد كرد و آن را عمیقاً تكان‌دهنده و ناامیدكننده خواند.

به گزارش ایرنا، هانت افزود كه در سفر اخیرش به امارات درباره پرونده «متیو هجز» با مقام‌های بلندپایه این كشور گفت‌وگو كرده است.
او گفت، انتظار شنیدن چنین حكمی را از سوی دادگاه یك كشور دوست و شریك انگلیس نداشته و این مساله مغایر تضمین‌هایی است كه به او در این رابطه داده ‌شده بود.
'متیو هجز' 31 ساله دانشجوی دكترای دانشگاه دورهام انگلیس در تاریخ 5 «می» در فرودگاه بین‌المللی دوبی بازداشت شد. او مشغول تحقیقات درباره سیاست‌های خارجی امارات و امنیت داخلی این كشور پس از قیام‌های مردمی در برخی كشورهای عربی بوده است.
گزارش‌ها حاكی است كه او پس ‌از آن بازداشت شد كه یك تبعه امارات به مقام‌های این كشور گزارش داد او سؤالات حساسی را در وزارتخانه‌های این كشور پرسیده و در تلاش بوده تا به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دست پیدا كند.
رسانه‌های اماراتی می‌گویند هجز به اتهام‌های وارد شده علیه خود، اعتراف كرده است. با این‌حال گزارش‌های دیگر حاكی است كه او در بازداشت ناچار به امضای اعترافاتی شده كه به زبان عربی نوشته ‌شده بود و او به زبان عربی مسلط نیست.
همچنین گفته می‌شود كه زندانبانان به او داروهای روان‌گردان مانند زاناكس و ریتالین داده‌اند.
پس از گذشت 6ماه سرانجام دادگاه امارات امروز هجز را به جرم جاسوسی به حبس ابد محكوم كرد.
اروپام ** هـ ن **شبس**1613

سرخط اخبار جهان