۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 83099475
T T
۰ نفر
لوبلاگ:استفاده از منافقین، نشانه ورشكستگی سیاست آمریكا است

تهران - ایرنا - لوبلاگ در یادداشتی نوشت: استفاده از گروهك منافقین برای پیشبرد سیاست در قبال ایران، ورشكستگی سیاست آمریكا را نشان می دهد و اگر این گروه در این بازی حضور داشته باشند، این بازی نمی تواند براساس دموكراسی، حقوق بشر و یا حقوق مردم ایران باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'پل پیلار' از اعضاء غیر مقیم مركز مطالعات امنیتی دانشگاه 'جرج تاون' و افسر پیشین سیا در یادداشتی با عنوان 'مجاهدین خلق و سیاست شكست خورده آمریكا در قبال ایران' افزود: در میان بسیاری از سیاست های نادرست دولت 'دونالد ترامپ' در قبال ایران، یكی از واضح ترین آنها خاطرخواهی گروه منافقین است .
'جان بولتون' مشاور امنیت ملی و 'رودی جولیانی' وكیل ترامپ، از برجسته ترین افراد تیم ترامپ هستند كه در نشست ها و سخنرانی های این گروه تروریستی شركت كرده اند و این گروه را جایگزینی برای نظام كنونی ایران می دانند.
در ادامه یادداشت این افسر پیشین سیا می خوانیم: 'آرون مرات' روزنامه نگار كاركشته و خبرنگار پیشین اكونومیست در تهران، اخیرا مقاله ای طولانی در خصوص این گروه در گاردین منتشر كرده است.
این مقاله از آنجا كه گزارشی دقیق و به روز در خصوص ماهیت اصلی گروهك تروریستی منافقین می دهد، ارزش خواندن دارد و به هیچ شك و تردیدی از ماهیت مخوف ایالات متحده برای بهره برداری از این گروه در راستای سیاست های خود در خصوص ایران پرده بر می دارد.
این گروه در واقع یك جنبش دانشجویی بود كه ابتدا در مخالفت با رژیم شاه شروع به مبارزه كرد و به شكلی عجیب و غریب ایدئولوژی اسلامگرائی را با ماركسیسم در هم آمیخت. این گروه از همان نخست مواضع بسیار ضد آمریكایی داشت. عملیات تروریستی آن، داد و ستدهای آمریكایی را هدف قرار می داد و علاوه بر بسیاری از قربانیانی كه از میان خیل ایرانیان داشت، 6 شهروند آمریكایی را هم در طول عملیات تروریستی كشت. اعضای این گروه در جریان انقلاب 57 در سرنگونی شاه نقش ایفا كردند، اما خیلی زود توسط آیت الله خمینی كنار زده شدند. این گروه حتی با آزادی گروگان های آمریكایی در سفارت ایالات متحده مخالفت كرد.
با شروع جنگ هشت ساله ایران و عراق، منافقین به جرگه طرفداران 'صدام حسین' دیكتاتور عراق پیوستند و صدام با در اختیار قرار دادن سلاح، پول نقد و كمپ اشرف از آنها حمایت می كرد. این گروه هم در ازای این اقدامات علاوه بر تداوم حملات به خاك ایران، به سركوب مخالفان صدام در داخل عراق هم كمك می كردند. بنابراین ایرانیان این مرحله از تاریخ مبارزات منافقین را به عنوان یك اقدام غیرقابل بخشش و خیانت در حق خود دانسته، به گونه ای كه پیشینه مبارزات پیش از انقلاب آنها را هم فراموش كردند.
مرات در مقاله خود به جزئیات جنبه هایی از اقدامات این گروه در كمپ اشرف و همچنین پس از ترك عراق در آلبانی پرداخته است.
'مسعود' و 'مریم رجوی' به عنوان رهبران این گروه شبیه به 'جیم جونز' (رهبر جریانی موسوم به پیپلز تمپل) و 'شكو آساهارا (رهبر مذهبی گروه اوم ‌شینریكیو اهل ژاپن) هستند. بر اساس قوانین این گروه خانواده ها از هم جدا می شدند، زوج ها تهدید به جدایی و زنان در صورتیكه تن به ازدواج با مسعود رجوی نمی دادند متحمل سوء استفاده های جنسی وی می شدند. (مسعود پس از حمله آمریكا به عراق از كمپ اشرف رفت و معلوم نیست آیا مرده است یا زنده).
مریم به عنوان چهره عمومی این گروه ادامه می دهد. در مورد مكان دقیق كمپ این گروهك در آلبانی اطلاع درستی در دست نیست اما رئیس پیشین اطلاعات ارتش آلبانی در این خصوص می گوید: اعضای مجاهدین ( منافقین ) به عنوان 'گروگان' و با بیم از قتل در این كمپ زندگی می كنند.
اما تلاش های آنها در طی دو دهه گذشته برای به تصویر كشیدن چهره ای آرام و بدون خشونت بوده است و قصد دارد خود را طرفدار دموكراسی و جانشینی مناسب برای نظام فعلی ایران معرفی كند و بی شك این اقدامات میزان زیادی پول لازم دارد. افشاگری های اخیر نشان می دهد كه بولتون برای سخنرانی در نشست این گروه در پاریس 40 هزار دلار پول در كل و به گفته مرات تاكنون 180 هزار دلار از مجاهدین برای نمایش های متعددش در نشست ها و سخنرانی های این گروه پول دریافت كرده است.
علاوه بر این هزینه ها ؛ لابی های این گروه هم هزینه های بالایی برای آنها داشته است. مثلا جمعیت حاضر در رویداد پاریس از جوانانی كه از شرق اروپا با اتوبوس به پاریس آورده شده بودند تشكیل می شد و بی شك این مر بسیار هزینه بر است. این گروه از همین روش هم برای تظاهراتی خارج از وزارت امور خارجه آمریكا استفاده كرد تا بتواند در نهایت نام خود را از فهرست سازمان های تروریستی خارجی حذف كند. برخی از شركت كنندگان در این رویداد از پناهگاه بی خانمان ها در نیویورك آورده شده بودند. آنها اعتراف كردند اطلاع چندانی در مورد ماهیت مجاهدین خلق نداشتند اما پذیرفته بودند در ازای هزینه غذا در این رویداد شركت كنند.
اما منافقین بودجه لازم برای چنین هزینه هایی را چگونه تامین می كند؟ پاسخ این پرسش تا حدودی در سایه ابهام است هرچند سرنخ های جدید نشان می دهد رقبای منطقه ای ایران منبع درآمدهای این گروهك هستند.
در نهایت باید تاكید كرد استفاده از گروهی همچون منافقین برای پیشبرد سیاست در قبال ایران، ورشكستگی سیاست آمریكا را نشان می دهد. به عبارتی اگر منافقین در این بازی باشند، این بازی نمی تواند براساس دموكراسی، حقوق بشر یا حقوق مردم عادی ایران باشد. بولتون و دستكم برخی افراد دیگری كه از این گروه حمایت می كنند به اندازه كافی باهوش هستند كه از ماهیت واقعی این گروه خبردار شده باشند. این گروه بی شك علاقه ای به دموكراسی ندارند، بلكه در خرابكاری، تخریب و ترور در ایران توانمند هستند؛ توانایی كه هنوز مجاهدین خلق آن را رها نكرده است.
'تارنمای لوبلاگ از نام جیم لوب سردبیر این تارنما، روزنامه نگار كهنه كاری كه گزارش های تحلیلی از سیاست خارجی واشنگتن در قبال خاورمیانه می نوشت گرفته شده است. این تارنما اولین وبلاگ برای دریافت جایزه 'آرتور راس' برای گزارش گیری و تجزیه و تحلیل مستقل از آكادمی دیپلماسی آمریكا در سال 2015 بود. این تارنما در سال 2008 راه اندازی شد و هدفش بیشتر تحلیل سیاستهای اتخاذ شده از سوی واشنگتن در قبال تهران بود'.
اروپام**7276 ** 1546