۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83082865
T T
۰ نفر
ايران و ارمنستان به دنبال گسترش روابط در اوراسيا هستند

مسكو - ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان و معاون كفيل نخست وزير ارمنستان پيرامون گسترش روابط دو كشور و حضور فعال ايران در حوزه اقتصادي اورآسيا تبادل نظر و گفت وگو كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از بخش رسانه اي سفارت ايران در ايروان، «سيدكاظم سجادي» امروز دوشنبه به دعوت «مهر گريگوريان» به ساختمان نخست وزيري ارمنستان رفت تا در خصوص راه هاي گسترش همكاري ها و رفع موانع و همچنين روان سازي امور براي فعالان اقتصادي و بازرگاني دو كشور گفت وگو كند.
سفير ايران در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه و تاريخي دو كشور، ضمن استقبال از افزايش ميزان تبادلات تجاري ميان تهران و ايروان تاكيد كرد: پذيرش ايران در اتحاديه اورآسيا و همچنين ايجاد منطقه آزاد اقتصادي در مغري مي تواند نقش بسزايي در توسعه مبادلات تجاري دو كشور با ساير كشورهاي منطقه داشته باشد.
سجادي با اشاره به حضور فعال كشورمان در حوزه اقتصادي اورآسيا، خواستار رفع موانع و همچنين روان سازي امور براي فعالان اقتصادي و بازرگاني دو كشور شد و پيشنهاد ايجاد خانه تجارت اورآسيا را به طرف ارمني ارايه كرد.
مهر گريگوريان نيز در اين ديدار ضمن استقبال از پيشنهاد ايجاد خانه تجارت اورآسيا از آمادگي دولت اين كشور براي گسترش همكاري هاي اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران و تلاش به منظور رفع موانع تجاري خبر داد.
ارمنستان با حدود 30 هزار كيلومتر مربع مساحت و سه ميليون نفر جمعيت در منطقه قفقاز كه پس از فروپاشي شوروي در سال 1991 (1370) استقلال يافت، با تركيه، گرجستان، جمهوري آذربايجان و ايران هم مرز است.
اروپام ** 1346**